Gå til innhold
  • Bli medlem

The North Face Ve 25 - Mistenker jeg har fått et gammelt telt!


Abnorm

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi brukte det teltet på Aconcagua. Det tåler juling for å si det litt pent. Det veier en del, men det må man nesten regne med på et slikt telt. Jeg tviler på at det er mange andre telt som tåler like mye vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte NF VE25 da jeg kjøpte sist. Ville ha et bombesikkert kuppeltelt som kunne tåle vintervær på fjellet.

Mitt valg endte på Terra Nova Superlite Quasar istedet. Det likner endel på VE25. Imidlertid har det 2 ekstra egenskaper jeg falt for.

Det har fortelt i begge ender. Riktignok små, men det er de på VE25 også. I tillegg finnes TN Quasar i mange ulike vektklasser. Jeg valgte Superlite

på 2,2kg. I følge mange brukere rundt om har ingen hatt problemer i sterk vind med dette. Er man skeptisk finnes 3kg, 5kg og 5kg+ utgaver også.

Teltet er selv stående og innertelt og yttertelt kan settes opp separat. Innerteltet er av ripstop kvalitet og er nesten et telt i seg selv.

Prisen er drøy i Norge, mitt kom på 3500,- komplett fra Prolitegear USA.

http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=5287&cid=177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det flere versjoner av NF VE25?

Når jeg googler finner jeg noen ulike bilder av teltet.

 

Jepp... Den gamle versjonen (før kanskje 2005??)var noe lettere mener jeg. Ikke så mye stæsj på.

Jeg har ve-25 og det er bomberom på tur. Har brukt det kjempemye på all slags turer. Skrev noen ord om det her http://www.fjellforum.no/page/articles.html/_/utstyrstester/telt-soveposer-og-liggeunderlag/north-face-ve-25-r81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Den gamle versjonen (før kanskje 2005??)var noe lettere mener jeg. Ikke så mye stæsj på.

Jeg har ve-25 og det er bomberom på tur. Har brukt det kjempemye på all slags turer. Skrev noen ord om det her http://www.fjellforum.no/page/articles.html/_/utstyrstester/telt-soveposer-og-liggeunderlag/north-face-ve-25-r81

Skal lese artikkelen din.

 

Er alle som selges nå den nye modellen? eller finnes det noen gamle telt i omløp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier bruksanvisningen som fulgte med teltet?

Sømmene i bunnduken skal vel kanskje impregneres - fulgte det ikke med tube?

Kan verken finne bruksanvisningen eller tube?

Samtidig finnes det noen små avvik på telte, kontra noen bilder jeg kan kan sammenligne med.

Telte mitt ligger stappet oppe i en pose, som snurpes igjen i enden. Men på de fleste bilder, ligger telte i en pose med stropper, som gjør at teltet lett kan komprimeres yttligere. Telte mitt er heller ikke gult, men orange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan verken finne bruksanvisningen eller tube?

Samtidig finnes det noen små avvik på telte, kontra noen bilder jeg kan kan sammenligne med.

Telte mitt ligger stappet oppe i en pose, som snurpes igjen i enden. Men på de fleste bilder, ligger telte i en pose med stropper, som gjør at teltet lett kan komprimeres yttligere. Telte mitt er heller ikke gult, men orange.

 

Du må få tak i bruksanvisningen. Ligger nok sikkert på nettet. Fulgte det ikke med repsett heller?

 

Fargen betyr ikke så mye - og jeg har aldri sett annen pakksekk enn den luftige. Den fungerer OK - om jeg skal fordele teltet på 2 må jeg uansett fordele teltet på 2 mindre kompreasjonssekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har dette telte, hvordan ser det ut, sånn eksakt. (Farge, logoer osv.)

 

Jeg mistenker jeg har fått ett gammelt telt.

Er ikke intressert i å kjøpe et 2010 telt, nå som vi er i 2013 om det finnes nyere.

Det er vell en grunn til at det kommer nye? Forbedringer osv.

Så når jeg først må betale mange penger for et nytt telt, regner jeg med at produkte er "Up To Date".

 

Telte mitt ligner mye på dette: (Men orange) ENESTE bilde jeg fant på nette som lignet.

The-North-Face-VE-25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du teltet?

 

Det bør være en smal sak å finne ut av serienummeret og produksjonsdato. Har du sett etter det? Hvit Tag på innsiden av teltet f.eks.? Husker ikke hvor tag'en står men mener den skal være der. North Face er uansett de rette til å svare på modellåret

 

Teltene har en kontinuerlig utvikling - små forandringer hvert år. Gamle telt hadde en del ting som var bedre - f.eks. klips for å feste ytterteltet til innerteltet - nå er det kanskje borrelås, eller det varierer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøpte du teltet?

 

Det bør være en smal sak å finne ut av serienummeret og produksjonsdato. Har du sett etter det? Hvit Tag på innsiden av teltet f.eks.? Husker ikke hvor tag'en står men mener den skal være der. North Face er uansett de rette til å svare på modellåret

 

Teltene har en kontinuerlig utvikling - små forandringer hvert år. Gamle telt hadde en del ting som var bedre - f.eks. klips for å feste ytterteltet til innerteltet - nå er det kanskje borrelås, eller det varierer..

Finner en lapp hvor det står:

SAP#: AM5Q56P

Style name: VE 25 - EU

Season code: 103

PO#: F10NW18

Plant Code: CN052927T1

 

 

Det er ingen feste overhode mellom innetelte og yttertelte. Begge er kun festet i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tresifret sesongkode kan være 1 for vinter, 2 for vår, 3 for sommer, 4 for høst og 03 for 2003

 

Eller - 10 for 2010 og 3 for høst (vil tro det er korrekt ut i fra fargen?).

 

Om du ikke kontakter North Face (tipper de ikke svarer så fort), så hør heller med forumet på

 

http://www.thenorthfaceguru.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har dette telte, hvordan ser det ut, sånn eksakt. (Farge, logoer osv.)

 

Jeg mistenker jeg har fått ett gammelt telt.

Er ikke intressert i å kjøpe et 2010 telt, nå som vi er i 2013 om det finnes nyere.

Det er vell en grunn til at det kommer nye? Forbedringer osv.

Så når jeg først må betale mange penger for et nytt telt, regner jeg med at produkte er "Up To Date".

 

Telte mitt ligner mye på dette: (Men orange) ENESTE bilde jeg fant på nette som lignet.

The-North-Face-VE-25.jpg

 

Det var nu ett tag sedan jag hade ett Ve 25 framför näsan, men det ser ut som att dom ändrat på tältet sedan dess. Försök att få tag i ett äldre exemplar, dom verkar ha varit bättre tror jag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra North Face nå:

Thank you for contacting The North Face UK.

I have checked our database and according to the information that you gave me the tent you have purchased (VE 25 - EU) is a model that was discontinued after the Fall/Winter season 2010.

 

 

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autch, da hadde jeg blitt sinna.. :/

 

Skal ikke få en 3 år gammel vare når man forventer å få et som er i produksjon og up2date...

 

TNF sier ikke noe om hva du som kunde kan kreve/forvente?

De tar ikke på seg et ombytte direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autch, da hadde jeg blitt sinna.. :/

 

Skal ikke få en 3 år gammel vare når man forventer å få et som er i produksjon og up2date...

 

TNF sier ikke noe om hva du som kunde kan kreve/forvente?

De tar ikke på seg et ombytte direkte?

Da tror jeg benytter angreretten og returnerer telte og får pengene tilbake. Så finner jeg meg et nyere telt andre steder.

 

 

Hvem solgte deg dette teltet ?

Kjøpte telte på www.hektapåtur.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.