Gå til innhold
  • Bli medlem

35-50l sekk til topptur (ski) / klatring / dagstur


andrevr

Anbefalte innlegg

Jeg har en Arcteryx Bora 95 og en Black Diamond 20l som jeg bruker til henholdsvis lange turer og svært korte turer (langrenn/skibakken osv). Problemet blir når jeg skal på enten topptur på ski, 1-2 dags turer i skogen eller klatre-tur (noe jeg ikke har begynt med enda). Da trenger jeg en sekk som er midt mellom de to jeg allerede har idag.

 

Trenger tips knyttet til valg av en slik sekk. Må være en relativt lett konstruksjon (ikke altfor mye padding osv mot ryggen), relativt lett vekt, ha mulighet for drikkesystem (gjerne isolasjonslome til drikkeslange). Er det mulighet til å feste hjelm på utsiden av sekken er det bra, men trenger kanskje ikke dette når sekken er såpass stor (35-50l, for da kan jeg jo ha den inni sekken).

 

Tenker litt på merker som Osprey, Black Diamond, Arcteryx osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.