Gå til innhold
  • Bli medlem

Bigfoot..... i Norge?


SuperTed

Anbefalte innlegg

Jeg venter fortsatt på svar.

Jeg venter fortsatt på at en av de fire postene dine skal ha noe som helst med tråden å gjøre. Fint om du tar krangelen din med Admin utenfor tråden og viser litt respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du meiner eg påstår at nokon lyg snakkar du da berre om Bigfoot eller også om dei observasjonane eg nemnte om romvesen?  Når det gjeld Bigfoot så påstår eg ikkje at folk lyg,men at folk har sett noko er ikkje noko bevis i seg sjølvpå at bigfoot eksisterer.   Når eg og andre her snakkar om bevis så snakkar vi om ugjendrivelige bevis som vitenskapen annerkjenner og sjølv du må ha observert at dette ikkje er annerkjent av dei fleste naturvitenskapsmenn. Ein anna ting er kva entusiastane føler seg overbevist om.

Når det gjeld dei påståtte bortføringane så vel eg å ikkje kommentere dette utover å sei at sannsynlegheita for at bigfoot eksisterer reknar eg for mange gonger større enn at dei to nemnte personar har vore bortført av romvesen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kommentar: Til tross for at SuperTed står rimelig alene virker tråden å være mye besøkt og ha stor interesse. Kanskje det er mange "skaptroere" i Fjellforumet?

 

;)

 

(Nå skal jeg kose meg med det jeg ikke har sett på tråden ennå :) )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ihvertfall bevis på bevis på at alle de som opplever ufo,bigfoot,spøkelser osv.er elendige fotografer.

 

Bare for moro skyld.. her har du et anerkjent opptak av en albino BF. Stort sett mye klarere enn dette får du det ikke uten å leke sisten med den. Foreslår du velger 720P oppløsning, slakker ned filmen til 0,05X mot slutten og zoomer inn så du ser alle detaljene - for han beveger seg noe vannvittig raskt. Øynene går igjen, nesa rynker seg, munnen går igjen og skråer seg. Ingen hals, høy nakke, karakteristisk kjegleformet hode, trekantede øyne, nesa er bred og kort, lang overleppe, - alle kjennetegn på BF. Er det der en maske så er den i så tilfelle klistret i detalj på ansiktsmusklene, mer trolig er dette klippet også ekte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, SuperTed, jeg er alene hjemme!!!

 

(Kunne bare ikke dy meg. Men vurderer å kvitte meg med hodelykten og konsentrere turer i skog og mark til bynære strøk rundt st.Hans)

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, SuperTed, jeg er alene hjemme!!!

 

(Kunne bare ikke dy meg. Men vurderer å kvitte meg med hodelykten og konsentrere turer i skog og mark til bynære strøk rundt st.Hans)

 

;)

 

Der er et par steder i USA hvor du så og si er garantert å få oppleve dette om du reiser dit og kontakter rette menneskene. Tror du tenker deg om to ganger før du rusler ut i mørket uten hodelykt i slike områder. Mange som er tøffe i kjeften helt til dem sitter der og tvinner fingrene etter å ha møtt en så stor og tung sak. Ikke et fåtall med hunder som har måttet bøte med livet desverre. River hodet rett av kroppen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra før av lurte jeg på hva den steinkastinga var for noe.

Nå lurer jeg også på hvorfor storfotingen river hodet av hunder.

Andre rovdyr går vel helst etter buk om de angriper.

Litt skummel synes jeg fyren med maska på siste filmen var ja, slike masker burde kanskje forbys?

Jeg mener, plutselig kan det jo være noen et øyeblikk tror de har sett noe unormalt, men når sannheten går opp for vedkommende så går han kanskje til sak og krever oppreisning? Da får hvertfall han med skjelven kameraføring ikke råd til stativ.

Du trenger ikke reise helt til USA for å få se noe utrolig. Det skal jeg fint kunne ordne i skogen her også.

For riktig sum selvsagt.

Tror fortsatt at viltkamera på solid stativ er eneste håp om å få et tydelig bilde eller film. Det fanger jo det meste annet.

http://www.dagbladet.no/2012/06/18/nyheter/skjult_kamera/osteriket/politiker/sex-skandale/22158269/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BF liker ikke hunder da regner jeg med... han karen her er i hvertfall klar til å pisse på seg. Om du hører etter får du sikkert med deg at hunden hans har forsvunnet også siste dagene. Ikke uvanlig om du har hunder løse i områder med BF der. Merker også at han ikke helt har lyst til å si hva han tror han har utenfor huset.

Litt drøy en rapporten som kom inn for litt siden på BRFO der kroppen til hunden ble lagt på verandaen, hodet ble aldri funnet. Hadde hatt mye aktivitet i området i forkant, blant annet fått et lite epletreet greit renska fra toppen og ned.

Skjønner du har det moro med den lunefulle ondskapsfulle stilen din, men det er helt greit.. den som ler sist ler best :)

Apropo viltkamera, denne krabaten er jo litt interessant..

14446985.jpg

Men dette må jo være en bjørn.. her er familien hans på samme kamera:

bigfootjpg-3008fdc3a404fe4d.jpg

I hvertfall når han gjør slik:

www.pabucks.com/bigfoot/1012071556b.jpg

Og apropos epletrær, så var jo han pøbelen her på slang litt ofte.. så eieren satte opp et viltkamera i hagen. Han her må jo være en ganske stor eplestjelende nabo for å være så massiv i forhold til sammenligningsbildet. Skabb har han også:

frank-siecienski-bigfoot-trail-cam.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mener jeg er lunefult ondskapsfull så får det stå for din regning.

Jeg spør om det jeg lurer på, og om du så ønsker å kalle meg ravende gal og psykotisk av den grunn istedet for å svare så føl deg fri.

Jeg kommer nok til å sove godt likevel.

Tviler på at slike karakteristikker hjelper deg videre i din søken på svar.

Mulig jeg kan oppfattes noe sarkastisk når jeg omtaler alle de uskarpe videoene du presenterer, men om du ikke oppfatter at poenget er at disse ikke er troverdige så får du gjerne overse det også.

Lydklippet du viser til nå sist kunne like gjerne vært fra Norge om politiet her hadde vært like slepphendt med slikt som i USA.

Jeg har jobbet på akuttpsyk. og har tatt imot flere som har sett det meste og rapportert inn dette.

Noen ravende gale i ordets rette forstand både med og uten nok rusmidler i kroppen til å ta livet av en okse, og de litt mer beskjedne av seg.

 

Jeg vil tro vi kommer nærmere en nordisk bigfoot om det er flere deltagere enn deg i tråden.

Med karakteristikker av person blir det gjerne slik at folk ikke gidder :idea:

Så svar på det man lurer på der du ikke har klargjort påstandene, ikke sleng ut teite bemerkninger for å slippe å svare.

:smile:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. jeg skjønner at du mener det er et meningsløst spm jeg stiller, siden du må ha et lik foran deg for å selv tro på dette.

Selv er jeg stor tilhenger av matematiske formler, og sannsynligheten for at ingenting av dette er ekte og sant er lik null.

Tråden har fått MYE oppmerksomhet, og det trenger den skal jeg få noen tilbakemld om slike ting i norge, sverige eller faktisk finland. Mao. har jeg oppnådd et mål! Så jeg håper den får stå til tross for kritikere på bakbeina som ikke har bedre å gjøre enn å be om at den blir fjernet. :) Har lagt ned en del tid i den, men blir ikke noe mer nærmeste 4 dagene. Så ser vi om den havner i glemmeboka her.

@Eirik78

Og for å svare på spm du lurer på som du ber meg svare på. Glasshus og stein, joda, som fot i hose.

Ditt andre spm, jada.. finnes det så gode masker så burde dem forbys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden jobbet jeg med en scotte og da er det vel nesten uunngåelig å havne opp i diskusjoner om monsteret i Loch Ness. Hans kommentar var at "There is something down there!"

Som følge av dette besøkte jeg derfor stedet en sommer og like ved bredden av sjøen var det et "museum". Et monstermuseum. Her fikk jeg blant annet se film med uklare skjelvende filmopptak og "troverdige" personer, ja til og med en prest, som hadde sett denne Nessi. Da jeg gikk ut fra dette stedet sa jeg til min kone at nå var jeg overbevist om at det må være noe der nede i den store dype sjøen. Men hva var det? Sikkert ikke en plesiosaurus, men et eller annet må det være.

Denne annerkjennelsen satt langt inne hos en så jordnær person som meg.

Tilbake i bilen og mindre enn fem minutters kjøring lenger fremme så kom vi til "The Official Loch Ness Exhibition".

Etter å ha tatt turen gjennom dette stedet også var saken klar.

Denne sjøen er den mest undersøkte og kartlagte innsjø i verden, og her finnes det ikke et eneste monster som er så stort at det ikke kan fiskes med stang.

Igjen, utrolig hva det går an å få folk til å tro på hvis man bare er dyktig nok på markedsføring.

http://en.wikipedia.org/wiki/Loch_Ness_Monster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.. om bigfoot eksisterer er ikke tema her.

Jeg er 100% sikker på dette og er egentlig interessert i å høre om brudd på trær midt på stammen, merkelige bygde formasjoner av stammer og trær, steinkasting fra buskene, uforklarlig brøling/uling i natten, fotavtrykk, og merkelige observasjoner. I Norge og Sverige...

Har hatt 3 sider med kritikk her og har fått ET innlegg on noe som er relevant for tema, fra Borgern.

Fint om folk kan holde tråden på tema.

Trær med brudd midt på stammen har jeg observert, men har trodd det var snøen som var den skyldige.

Merkelige bygde formasjoner av stammer og trær har jeg også sett, men har trodd det var unger som bygde noe.

Steinkasting fra buskene opplevde jeg mye av i barndommen, noen skjøt også sten med sprettert.

Uforklarlig brøling/uling har det vært mye av. Trodd det var fyllevas.

Fotavtrykk har jeg sett. Store også. Gjerne utvidede av sol og vind.Fotavtrykk etter den svære bikkja mi ble ofte tatt for ulv.

Opplevd et par uforklarlige observasjoner i totalt utmattede situasjoner. Kroppen min kan nok spille meg et puss i blant.

Men Bigfoot har jeg aldri sett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg stor tilhenger av matematiske formler, og sannsynligheten for at ingenting av dette er ekte og sant er lik null.

 

 

 

Unnskyld meg, men hadde du virkelig vært tilhenger av matematiske formler ville du ikke kommet med et slikt utsagn (hva slags formel bruker du for å beregne denne sannsynligheten, forresten? Som matematikkstudent må jeg si at jeg aldri har hørt om noen Bigfoot-formel). Sannsynlighet og overbevisning er to forskjellige ting. At du ikke klarer å legge tilside din egen iver og se på dette med analytiske øyne, og ta til deg det faktum at det er svært stor skeptisisme rundt temaet, vitner om noe du nevnte i første post: ignorans. Jeg kan snu om og argumentere akkurat på samme vis. Når ingen seriøse forskere eller vitenskapsfolk gidder å bry seg med Bigfoot, er sannsynligheten null for at den skulle finnes. Nå som argumentet er snudd rundt, ser du hvordan logikken feiler?

 

 

Bare for moro skyld.. her har du et anerkjent opptak av en albino BF. Stort sett mye klarere enn dette får du det ikke uten å leke sisten med den. Foreslår du velger 720P oppløsning, slakker ned filmen til 0,05X mot slutten og zoomer inn så du ser alle detaljene - for han beveger seg noe vannvittig raskt. Øynene går igjen, nesa rynker seg, munnen går igjen og skråer seg. Ingen hals, høy nakke, karakteristisk kjegleformet hode, trekantede øyne, nesa er bred og kort, lang overleppe, - alle kjennetegn på BF. Er det der en maske så er den i så tilfelle klistret i detalj på ansiktsmusklene, mer trolig er dette klippet også ekte.

 

 

Filmskapere fra Hollywood klarer i mine øyne å skru sammen masker og kostymer som er langt mer overbevisende enn hva som sees i dette klippet. Folk har spurt etter kilder, og alt som har kommet fram er Youtube-klipp og et observasjonskart som Hvermansen kan tilføre nye data. Hvis du selv hadde sett en trestamme som var knekt på merkelig vis, hadde du logget deg inn og bidratt med et nytt punkt på kartet? Selv om kanskje ikke du hadde gjort det, er jeg sikker på at det finnes mange entusiaster som hadde gjort nettopp det. Greit nok at dette har overbevist deg, men å si at andre er ignorante fordi de ikke tar til seg slikt som bevis synes jeg blir på grensen til fornærmende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trær med brudd på stammen ser jeg stadig vekk. Veldig vanlig å finne etter kraftig vindvær, spesielt i det kalde halvåret da trær er litt stivere. Bruddene er ikke i noe spesifik høyde på trærne. Alt fra korte toppbrekk til lenger ned.

Så neppe noen som går og knekker de.

Etter vintern kan det og være rare formasjoner av trær,. Både de som står, de som er tynget ned og bøyd av snø og de som har falt. Finner og mye gamle steinhauger mange steder, var mye brudd av stein i større eller mindre grad i gamle dager.

Busker som kaster stein har jeg ikke opplevd, sett det på film i Ringenes Herre riktignok. Dog var vel trærne der farlligere i seg selv en BF.

Et brøl som mange misforstår i norsk natur er bjeffing til rådyrgeita. Høres ofte som en hes bikkje med grovt mål bare litt mer støtende lyd enn hundebjeff.

Mange dyr som lager mange forskjellige lyder, ikke som på naturprogram hvor alltid de tusler rundt og spiser. Selv noe så lite som piggsvin kan noen gryntelyder som høres godt.

Rare observasjoner er det ikke så mye av egentlig. Et par klassikere i Norge er jo huldra og nøkken. Noen som har sett noe til de. Vært litt stille om de senere år. Fantes de ikke likevel så folk har sluttet tro på de?

 

Men siden BF er en myte og så sjeldent observert tyder et på at den er sky og var. I så tilfelle ville vel neppe en adferd med å knekke trær, bygge leir, kaste stein være helt forenelig siden den holder seg skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for moro skyld.. her har du et anerkjent opptak av en albino BF.

 

Det er noe med slike opptak hvor han som filmer ikke vil si hvem han er.

 

Sorry mac: skal det i det hele tatt være snakk om realisme i dette, må den som filmer kunne stå frem å si noe konkret om hvor, når og hvordan, og la andre komme til å se på de faktiske forhold. Det skjer ikke i dette tilfellet, og da blir det hele like bra som Asbjørnsen og Moes gjenfortellinger av norske eventyr. Men artig for å skremme ungan, det er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at fortidens "troll" egentlig var BigFoot? :mrgreen:

 

Jeg liker tanken på at det finnes en del rare ting rundt om kring. Jeg tror imidlertid at det sitter en eller annen gammel gubbe og ler så det griner over at filmen han lagde i USA en gang på 60-tallet fremdeles ikke er "avslørt" enda. Det samme gjelder fotspor osv. Trådstarter er overbevist over at det finnes, greit nok det. Ingen røyk uten ild osv Likevel er det flere ting jeg anser som ganske overveldende bevis mot eksistensen av et 2,5 meter høyt "skogvesen":

 

  • Greit nok at det ikke dukker opp en død Bigfoot på trappen til en hver tid, likefullt "burde" en og annen bli påkjørt fra tid til annen. Trådstarter vil kanskje si at Bigfoot er så intelligent at den ser seg om før den krysser veier, likefullt hevder også BigFoot entusiastene at de kommuniserer vha pinner og steinkasting. Ergo mener jeg at en og annen vårkåt Bigfoot-tenåring  burde havne i grillen på en semitrailer av og til, hvis de eksisterer..
  • Det finnes fullstendige skjelletter av dinosaurer, men ingen av BigFoot? Prakiserer de kremering av sine døde?
  • Hvorfor fanges ikke BIgFoot på et viltkamera? Det må da finnes tusenvis av dem i USA? Og da mener jeg et ordentlig bilde, ikke et skurrete bilde av en kontur som har løpt forbi i 150 kmt.
  • Hvorfor finner vi ikke en Bigfoot fanget i en container, revesaks, piggtrådgjerde eller lignende?
  • Alle andre dyr, primater, reptiler, fugler osv som blir påvirket av at mennesker bygger seg inn i deres habitater, dukker opp/blir værende. Hvorfor dukker det ikke opp en Bigfoot innestengt i en garasje i en forstad til New York?

http://en.wikipedia.org/wiki/S%C5%82awomir_Rawicz#The_Long_Walk_-_Escape_from_the_Gulag_camp_and_walk_to_India

Leste denne boken og her gir forfatteren en inngående beskrivelse av en Yeti. Dette ser han etter en lang marsj uten mat og i konstant frykt. Er det en beskrivelse som gir legitimitet? Blir du skremt arbeider kreativiteten i hjernen på overtid. Jeg tror 50% av vitnebeskrivelsene er basert på tøys og tull, de resterende er basert på frykt for at de ikke automatisk gjenkjenner det de ser/hører, Enten det er bjørn, elg eller ekorn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trær med brudd midt på stammen har jeg observert, men har trodd det var snøen som var den skyldige.

Merkelige bygde formasjoner av stammer og trær har jeg også sett, men har trodd det var unger som bygde noe.

Steinkasting fra buskene opplevde jeg mye av i barndommen, noen skjøt også sten med sprettert.

Uforklarlig brøling/uling har det vært mye av. Trodd det var fyllevas.

Fotavtrykk har jeg sett. Store også. Gjerne utvidede av sol og vind.Fotavtrykk etter den svære bikkja mi ble ofte tatt for ulv.

Opplevd et par uforklarlige observasjoner i totalt utmattede situasjoner. Kroppen min kan nok spille meg et puss i blant.

Men Bigfoot har jeg aldri sett.

 

2 sek, trenger full editor for å poste dette - noe jeg ikke har tilgang på. Brukt over en time på et innlegg som fjellforum ikke ville poste! Har lagret det i word.

 

Har forsøkt auto-restore content uten at den vil poste det heller.

 

Admin: er det ikke mulig å bruke lenker til bilder som har underscore eller bindestrek i filnavnet? 

 

Kunne lagt til .pdf fil, men innlegget er 19 A4 sider langt i pdf form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at fortidens "troll" egentlig var BigFoot? :mrgreen:

 

Jeg liker tanken på at det finnes en del rare ting rundt om kring. Jeg tror imidlertid at det sitter en eller annen gammel gubbe og ler så det griner over at filmen han lagde i USA en gang på 60-tallet fremdeles ikke er "avslørt" enda. Det samme gjelder fotspor osv. Trådstarter er overbevist over at det finnes, greit nok det. Ingen røyk uten ild osv Likevel er det flere ting jeg anser som ganske overveldende bevis mot eksistensen av et 2,5 meter høyt "skogvesen":

 

  • Greit nok at det ikke dukker opp en død Bigfoot på trappen til en hver tid, likefullt "burde" en og annen bli påkjørt fra tid til annen. Trådstarter vil kanskje si at Bigfoot er så intelligent at den ser seg om før den krysser veier, likefullt hevder også BigFoot entusiastene at de kommuniserer vha pinner og steinkasting. Ergo mener jeg at en og annen vårkåt Bigfoot-tenåring  burde havne i grillen på en semitrailer av og til, hvis de eksisterer..
  • Det finnes fullstendige skjelletter av dinosaurer, men ingen av BigFoot? Prakiserer de kremering av sine døde?
  • Hvorfor fanges ikke BIgFoot på et viltkamera? Det må da finnes tusenvis av dem i USA? Og da mener jeg et ordentlig bilde, ikke et skurrete bilde av en kontur som har løpt forbi i 150 kmt.
  • Hvorfor finner vi ikke en Bigfoot fanget i en container, revesaks, piggtrådgjerde eller lignende?
  • Alle andre dyr, primater, reptiler, fugler osv som blir påvirket av at mennesker bygger seg inn i deres habitater, dukker opp/blir værende. Hvorfor dukker det ikke opp en Bigfoot innestengt i en garasje i en forstad til New York?

http://en.wikipedia.org/wiki/S%C5%82awomir_Rawicz#The_Long_Walk_-_Escape_from_the_Gulag_camp_and_walk_to_India

Leste denne boken og her gir forfatteren en inngående beskrivelse av en Yeti. Dette ser han etter en lang marsj uten mat og i konstant frykt. Er det en beskrivelse som gir legitimitet? Blir du skremt arbeider kreativiteten i hjernen på overtid. Jeg tror 50% av vitnebeskrivelsene er basert på tøys og tull, de resterende er basert på frykt for at de ikke automatisk gjenkjenner det de ser/hører, Enten det er bjørn, elg eller ekorn.

 

En og annen gammel gubbe som ler og griner av det. Patterson Gimly opptakene er jo de mest kjente, han sverget på dødsleiet sitt at opptakene var ekte. Så i så tilfelle havnet han i helvete.

 

Hva om fortidens troll i Norge var bigfoot. Ja der sier du noe, det er sannelig ikke usannsynlig. Dem ble forøvrig til slutt kalt "Villmenn" i følge det som jeg har klart å grave frem. Mao. den amerikanske BF = europeiske Villmenn.

http://no.wikipedia.org/wiki/Villmann

 

Når det gjelder påkjøring så var ikke politiet langt unna fra å kjøre på det som ser ut til å være en. Like rask som OL sprintere:

http://www.youtube.com/watch?v=NFL7Hp351lw

 

Intelligent nok til å se seg for på veien? Hvor ofte hører du om mindre smarte aper som blir påkjørt? Og de lever ofte i bysentrum...

Foreslår du leser tidligere i tråden om Scott Nelson. Det er meget gode opptak som viser at BF har eget språk seg imellom.

Her har du et kort sammendrag av hele saken, latskap lenge leve..

http://www.youtube.com/watch?v=qC06e6Bp4Dw

 

Det fleste spørsmålene du stiller tar utgangspunkt i at BF er stokk stein dum. Dette er ikke tilfelle, tvert i mot.. i hans naturlige habitat er han utrolig mye bedre tilpasset enn oss. Vi har ingenting å stille opp med. Han legger merke til ting vi ikke legger merke til i skogen, så det er ren flaks de gangene han går på et dårlig skjult viltkamera.

Mens du må stå og titte for å få med deg en situasjon i skogen så får han nok med seg alt i et blikk på under ett sekund. Se på videoen om sjimpansen på første side om du står fast på at "dette ikke er mulig". Når en sjimpanse er smartere enn deg (ikke klokere), så bør det ringe en bjelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med slike opptak hvor han som filmer ikke vil si hvem han er.

 

Sorry mac: skal det i det hele tatt være snakk om realisme i dette, må den som filmer kunne stå frem å si noe konkret om hvor, når og hvordan, og la andre komme til å se på de faktiske forhold. Det skjer ikke i dette tilfellet, og da blir det hele like bra som Asbjørnsen og Moes gjenfortellinger av norske eventyr. Men artig for å skremme ungan, det er det!

 

Hvilken refererer du til?

De fleste opptakene her er av personer som har stått frem og samtidig lagt ved hele sin historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hadde du virkelig vært tilhenger av matematiske formler ville du ikke kommet med et slikt utsagn (hva slags formel bruker du for å beregne denne sannsynligheten, forresten? Som matematikkstudent må jeg si at jeg aldri har hørt om noen Bigfoot-formel). Sannsynlighet og overbevisning er to forskjellige ting. At du ikke klarer å legge tilside din egen iver og se på dette med analytiske øyne, og ta til deg det faktum at det er svært stor skeptisisme rundt temaet, vitner om noe du nevnte i første post: ignorans. Jeg kan snu om og argumentere akkurat på samme vis. Når ingen seriøse forskere eller vitenskapsfolk gidder å bry seg med Bigfoot, er sannsynligheten null for at den skulle finnes. Nå som argumentet er snudd rundt, ser du hvordan logikken feiler?

 

 

 

Filmskapere fra Hollywood klarer i mine øyne å skru sammen masker og kostymer som er langt mer overbevisende enn hva som sees i dette klippet. Folk har spurt etter kilder, og alt som har kommet fram er Youtube-klipp og et observasjonskart som Hvermansen kan tilføre nye data. Hvis du selv hadde sett en trestamme som var knekt på merkelig vis, hadde du logget deg inn og bidratt med et nytt punkt på kartet? Selv om kanskje ikke du hadde gjort det, er jeg sikker på at det finnes mange entusiaster som hadde gjort nettopp det. Greit nok at dette har overbevist deg, men å si at andre er ignorante fordi de ikke tar til seg slikt som bevis synes jeg blir på grensen til fornærmende.

 

Så det du har lært på mattestudiet ditt er at sannsynligheten er 100% for at at alt dette er feil:

 

Mange tusen observasjoner, mange tusen avtrykk, mange hundre videoer og mange tusen historier fra flere land og ikke for å snakke om Indianerene som har levd sammen med disse i mange århundrer, setter av sine områder til dem og er en vesentlig del av kulturen.

 

Dette blir fort en modell som beregner sannsynlighet og momenter for usikkerhet.

 

Denne modellen kan aldri bli 100%, og utfallet av dette er at mindre enn 100% av dette er feil. Dersom en av disse er korrekt så er det nok til at Sasquatch eksisterer.

 

Det er en del seriøse forskere som er forsker på bigfoot, så her tar du feil. Det har i så tilfelle begynt å bli ganske mange hollywood masker rundt om kring:

 

Når det er sagt, så sies det at denne bigfooten ble skutt. Svaret får vi 15-25 august. Men jeg tør ikke håpe, siden jeg vet hvor vanskelige disse er å få has på så har jeg mine tvil om at noen klarte å skyte en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En og annen gammel gubbe som ler og griner av det. Patterson Gimly opptakene er jo de mest kjente, han sverget på dødsleiet sitt at opptakene var ekte. Så i så tilfelle havnet han i helvete.

 

Hva om fortidens troll i Norge var bigfoot. Ja der sier du noe, det er sannelig ikke usannsynlig. Dem ble forøvrig til slutt kalt "Villmenn" i følge det som jeg har klart å grave frem. Mao. den amerikanske BF = europeiske Villmenn.

http://no.wikipedia.org/wiki/Villmann

 

Når det gjelder påkjøring så var ikke politiet langt unna fra å kjøre på det som ser ut til å være en. Like rask som OL sprintere:

http://www.youtube.com/watch?v=NFL7Hp351lw

 

Intelligent nok til å se seg for på veien? Hvor ofte hører du om mindre smarte aper som blir påkjørt? Og de lever ofte i bysentrum...

Foreslår du leser tidligere i tråden om Scott Nelson. Det er meget gode opptak som viser at BF har eget språk seg imellom.

Her har du et kort sammendrag av hele saken, latskap lenge leve..

http://www.youtube.com/watch?v=qC06e6Bp4Dw

 

Det fleste spørsmålene du stiller tar utgangspunkt i at BF er stokk stein dum. Dette er ikke tilfelle, tvert i mot.. i hans naturlige habitat er han utrolig mye bedre tilpasset enn oss. Vi har ingenting å stille opp med. Han legger merke til ting vi ikke legger merke til i skogen, så det er ren flaks de gangene han går på et dårlig skjult viltkamera.

Mens du må stå og titte for å få med deg en situasjon i skogen så får han nok med seg alt i et blikk på under ett sekund. Se på videoen om sjimpansen på første side om du står fast på at "dette ikke er mulig". Når en sjimpanse er smartere enn deg (ikke klokere), så bør det ringe en bjelle.

 

 

Isåfall er jo hele denne tråden bortkastet fra din side. Hvis "Bigfoot" "vet" at et kamera ute i skogen kan avsløre dets eksistens må det jo også være klokt nok til å unngå alt av mennesker?

Jeg foreslår at du googler "monkey roadkill" eller lignende. Aper blir påkjørt hele tiden!

Legger også merke til at du galant overser spørsmålet om skjelletter..

 

Problemet ditt er at du ikke tror "Bigfoot" er et dyr. Du tror det er et vesen med "overnaturlige" evner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trær med brudd midt på stammen har jeg observert, men har trodd det var snøen som var den skyldige.

Merkelige bygde formasjoner av stammer og trær har jeg også sett, men har trodd det var unger som bygde noe.

Steinkasting fra buskene opplevde jeg mye av i barndommen, noen skjøt også sten med sprettert.

Uforklarlig brøling/uling har det vært mye av. Trodd det var fyllevas.

Fotavtrykk har jeg sett. Store også. Gjerne utvidede av sol og vind.Fotavtrykk etter den svære bikkja mi ble ofte tatt for ulv.

Opplevd et par uforklarlige observasjoner i totalt utmattede situasjoner. Kroppen min kan nok spille meg et puss i blant.

Men Bigfoot har jeg aldri sett.

 

Får fortsatt ikke lagt til hele innlegget mitt, rundt 10 A4 sider (ble 22 sider på PDF). Så her har du PDF vedlagt.

 

I motsetning til brudd pga. snøen så vil du se at treet splintrer ganske kraftig av kraften. Det er levende trær, og ikke trær som allerede er døde, og knekken er ofte 1,5-2m over bakken. Noen ganger er dem vridd og enkelte ganger er stammen som hører til på toppen brukt til å lage et en struktur av stokker (merking av territorie, kommunikasjon eller "huskelapper":

 

Du skjønner koblingen når du finner spor i samme området. Er det snø så vil du enkelt se spor, da går sannsynligheten ned for at det er vekten av snø som har gjort det.

 

@Dag g evje

  • Sjelden jeg ser levende trær som knekker så kraftig på stammen grunnet snø, har bare sett dem bøye seg. Hva slags trær er det du har sett knekke og splintre av snøen?
  • Har du noen gang sett unger kile trestammer på 150kg inn i strukturer i skogen uten å gjøre noe mer utav det? Det har ihvertfall jeg aldri sett eller selv gjort på denne måten: 

     

 

Addendum til PDF:

 

 

 

 

 

Se vedlagt PDF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isåfall er jo hele denne tråden bortkastet fra din side. Hvis "Bigfoot" "vet" at et kamera ute i skogen kan avsløre dets eksistens må det jo også være klokt nok til å unngå alt av mennesker?

Jeg foreslår at du googler "monkey roadkill" eller lignende. Aper blir påkjørt hele tiden!

Legger også merke til at du galant overser spørsmålet om skjelletter..

 

Problemet ditt er at du ikke tror "Bigfoot" er et dyr. Du tror det er et vesen med "overnaturlige" evner.

 

Du tar feil igjen. Spørsmålet om skjelletter har jeg svart på tidligere. Du har helt klart ikke lest og gått igjennom alt i tråden.

 

Bigfoot er en primat, ingen overnaturlige evner, men i skogen er bigfoot mye smartere enn oss. På den andre siden hadde han nok ikke hatt det så moro med PCen din.

 

Og ja.. det er klokt nok til å unngå nesten alt av mennesker.... av og til er vi heldige :)

Bortkastet på ingen måte. Jeg er ute etter NETTOPP disse tilfellene der vi får sett dem, nettopp disse tilfellene der vi får tatt et raskt bilde, og nettopp de tilfellene med strukturer og fotavtrykk (gjerne i områder med mye vilt) som gir oss tegn på at det kan være et mulig BF habitat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg er interessert i å høre om noen har sett i Norsk/Svensk fauna det som er vedlagt som bilder!

Om noen har sett dette, gjerne med avtrykk i nærheten, så kontakt meg på Privat Melding.

Helst ikke i denne tråden - hvis du ikke vil bli kraftig kritisert av alle som vet 100% sikkert at alle som har sett BF har tatt feil  :)

 

 

Medium størrelse på en struktur:


 

PS. Bilder er fra kildene i pdf filen.

post-6187-0-70035400-1367584530_thumb.jp

post-6187-0-04964000-1367584543_thumb.jp

post-6187-0-34403200-1367584557_thumb.jp

post-6187-0-89242900-1367584572_thumb.jp

post-6187-0-31738300-1367584581_thumb.jp

post-6187-0-01444400-1367584589_thumb.jp

post-6187-0-49362600-1367584601_thumb.jp

post-6187-0-07735200-1367584610_thumb.jp

post-6187-0-34176800-1367584617_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mens du må stå og titte for å få med deg en situasjon i skogen så får han nok med seg alt i et blikk på under ett sekund."

Hvordan vet du det, har du spurt? Høres jo ut som apenes versjon av Fantomet mer slik du beskriver han.

 

De siste videoene besviser ingenting de heller.Noen som går rundt og "finner" besviser på det de ønsker. Nå vet jeg ikke hva slags tre det er snakk om men slik brekk er vanlige. Skjer alt fra nede på stammen ti langt opp.

Skjer stort sett i vind der det er en svakhet på treet. En bjørn vil heller ikke ha noe problem med å brekke et slikt tre selv om det virker umulig for os å gjøre det.

Den andre video viser en stubbe som står igjen. Så henger det noe oppi et annet tre. Faktisk ikke så sjelden man kan se dette selv oppi marka. Trær som går i vind og brekker mer enn et sted så henger det en del ganger en del igjen oppi andre trær, spesielt trær som vokser tatt og har tykke greiner. Har litt med treet struktur, bakkeforhold, kalk i jordmonn etc å gjøre, samt noen trær tåler mindre enn andre. Ofte ser man et område hvor det er mye brekk mens andre ganger er det mer enkelttrær.

Men dette kommer an på hva man leter etter og hvordan man tolker det. Kan sikkert stikke ut i marka i helgen å finne mange bevis på BF i Oslomarka hvis man vil hvis det ikke skal mer til for å bevise at skapningen finnes.

Men det hadde vært mye mer morsomt å få et glimt av ulveparet i Østmarka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.