Gå til innhold
  • Bli medlem

Vindstabilt helårs telt for 1-2


Gjest JRH

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Jeg trenger et romslig helårs telt for 1-2 personer. I 90% av tilfellene er jeg alene.

Teltet skal brukes til foto/koseturer i fjellheimen, men kun i nærheten av bilen. Kjører ganske mye rundt Jotunheimen.

Jeg har kikket på Helsport Storsylen 2+, samt Helsport Stortiden. God takhøyde og vindstabilitet er viktig. Helsport har endelig fått Dac-stenger.

Forslag til andre modeller tas i mot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det koster såpass mye at jeg aldri ville kjøpt det til full pris. Fant det 40% nedsatt i høst, så da gikk det an. Har fått flere fine turer allerede. Setter spesielt pris på det at teltet lar seg sette opp i en fei. Fint å kunne ta seg en matpause "innendørs" :)
Her er det forresten en på forumet som selger det brukt: http://www.fjellforum.no/topic/27136-pent-brukt-hilleberg-allak-selges/?hl=alla

(Jeg er ikke tilknyttet selgeren på noen måte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal være i nærheten av bilen, lurer jeg på hvorfor du vil se på så små telt? For to er det supert å ligge i tremannstelt, og er du ute på tur alene vil du storkose deg med så mye ekstra rom. :) Skal du bære det over litt avstand spiller derimot vekt og pakkevolum større rolle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.