Gå til innhold
  • Bli medlem

Theis

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg leter etter en hodelykt med rimelig pris og vekt. Skal hovedsaklig brukes til skigåing. 

Det er naturligvis også viktig at den lyser greit og har nogenlunde bra batterilevetid.

 

Noen anbefalinger eller råd om hva jeg burde kjøpe/holde meg unna?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til ski og sykkel bruker jeg en slik http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Tilbeh%C3%B8r-til-sykkelen/Sykkellykter-og-refleks/MJ-808-%28900%29-Hodelykt-og-sykkellykt/p/1065105_1_Style

og en fra Birk Sport som ligner men er noe kraftigere.

Disse er jo ikke kjempelette og de er oppladbare men til skibruk, spesielt i fart så er såpass lysmengde absolutt å foretrekke.

Har og en Petzl XP som er noen år gammel, den kostet nesten det samme men lyser langt dårligere. Dog er den lettere og bruker vanlig batterier så man kan ha med ekstra.

Brukt den litt på ski men det lyste ikke nok, hvertfall ikke til treningsbruk. Til stijogging på mørke høststier var den sjanseløs. Den var vel oppgitt til 200 lumen på max.

Bare sånn at du tar lysstyrke i betraktning og. Jeg fant hvertfall ingen lykt som både var liten og passet til tur og teltbruk som lyste godt nok. Det har kommet noen etterhvert men de koster langt mer enn de nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på magicshine hoss xxl er billig og lyser ok

ser led lenser h14 er nevt ok lykt det

 

nå går utviklinga av hodelykter så fort at det sikkert er bedre lykter allerede til neste ski sesong så har du muligheten så ville jeg venta til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale ledlenser h14 også, god hodelykt med bra lysspredning/samling, og rimelige. Men ledlenser h7 er ok, og ca halve prisen, også er den mye lettere. H7 har "dimmer", mens h14 har full styrke, eller halv styrke.

Ellers ligger det vel en del tester av hodelykter på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.