Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke GPS-kart er tilgjengelig og kan anbefales til mitt bruk?


Abnorm

Anbefalte innlegg

Annonse

Alle har høydemåler og alle med kartskjerm har omtrent lik batterilevetid, 10-15 timer i aktiv bruk. Enig i at knapper er bedre med votter, bruker selv colorado 300.

 

Edit: Trådstarter endret innlegget sitt etter jeg postet dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men du kan kjøpe "gavekort" som du så løser inn i en brikke med de områdene du vil ha.

Om jeg kjøper en slik, men jeg finner ut på et senere tidspunkt at jeg vil ha flere kart... Da kan ikke disse kartene inkluderes og jeg blir igjen avhengi av å måtte bytte brikke?

Er det noe overlapping mellom kartene? For da blir det ikke noe problem om jeg befinner meg på grensen.

Da ville det kanskje vært lønnsomt å kjøpt kartene hver for seg, så har jeg mulighet til å selge et kart om det skulle bli lite brukt.

Bruk gratiskartene og last ned på ei brikke. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Gratis kart?

http://www.garmin.com/no/topokart/Experience

Topo Experience er bra kart som dekker større områder enn Premium kartene.Kan lastes direkte til gps fra Garmin.

Her er jeg ikke avhengig av minnekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper en slik, men jeg finner ut på et senere tidspunkt at jeg vil ha flere kart... Da kan ikke disse kartene inkluderes og jeg blir igjen avhengi av å måtte bytte brikke?

Er det noe overlapping mellom kartene? For da blir det ikke noe problem om jeg befinner meg på grensen.

Da ville det kanskje vært lønnsomt å kjøpt kartene hver for seg, så har jeg mulighet til å selge et kart om det skulle bli lite brukt.

Vet ikke. Kanskje kontakte produsent direkte

http://geoinsight.no/Produkter/Premium/

Ellers er der en del diskusjon om disse kartene her på forumet og andre steder. Jeg er fornøyd men det ser ikke ut til at alle andre et det. Skulle jeg valgt på ny så hadde jeg valgt med lavere detaljgrad og heller dekket et litt større område. Trenger ikke 1:25000 selv om det av og til sparer meg noen små omveier i bratt vestlandsterreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider




Skulle jeg valgt på ny så hadde jeg valgt med lavere detaljgrad og heller dekket et litt større område. Trenger ikke 1:25000 selv om det av og til sparer meg noen små omveier i bratt vestlandsterreng.

Men det finnes 1:20000 for hele Jotunheimen, men om jeg skal ferdes i Jotunheimen med 1:50000, så trenger jeg to kart, grunnet grensen mellom kartene går igjennom Beseggen.

 

post-12442-0-33823400-1366479967_thumb.ppost-12442-0-50868800-1366479972_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes 1:20000 for hele Jotunheimen, men om jeg skal ferdes i Jotunheimen med 1:50000, så trenger jeg to kart, grunnet grensen mellom kartene går igjennom Beseggen.

 

attachicon.gif1.pngattachicon.gif2.png

 

 

På dei raude kartblada er det ikkje 1:20000-data. På dei gule kartblada er det 1:20000-data på deler av arealet. Der det ikkje er 1:20000-data er det ingen forskjell på desse to produkta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dei raude kartblada er det ikkje 1:20000-data. På dei gule kartblada er det 1:20000-data på deler av arealet. Der det ikkje er 1:20000-data er det ingen forskjell på desse to produkta.

Men uansett vil det vell være lønnsomt å kjøpe 1:20000 fremfor 1:50000 kart?

For med 1:50000 vil jeg trenge to kart (3Vest & 4Sentral Øst) for for å dekke kun Jotunheimen

 

Se fordeling her:

http://www.garmin.com/no/topokart/Experience (1:50000)

http://www.garmin.com/no/topokart/Premium (1:20000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.