Jump to content
IGNORED

Sovepose for en med dunallergi

Share

Recommended Posts

.

Behovet for ny sovepose har meldt seg. Den skal hovedsaklig brukes på sommer/høst (juni-sep/okt). Det kommer til å bli et par 2-7 dagers turer i både skog og fjell. Den vil antagelig brukes i både telt, kun liggeunderlag/tarp og i hammock, men hovedsaklig telt.

En kompakt og lett dunpose høres jo veldig fristende ut, men pga dunallergi har jeg bestemt meg for å velge kunstfiber. Er det noen som har noen konkrete anbefalinger?

Bør ha hel glidlås.

Helst ikke veie for mye (under 1500g?), men jeg er heller ikke vektgal. Tusler tross alt med Reconpack og er glad i å ta med litt luksus.

Jeg er 172cm, så posen trenger ikke å være spesielt lang.

Har tittet så vidt på Häglofs Zensor 2S, som er ment som en 2 sesongspose. Den har komforttemp på -3 og veier 1260g (ekskl. trekk). På papiret ser den jo flott ut, men fant ikke så mange brukererfaringer.

Noen som har noen tanker om denne posen, eller som kan anbefale en annen ikke-dun pose? :)

- Even

Hva med http://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/soveposer/soveposer/ajungilak-alpine-3-season.html

Har ikke prøvd denne selv, men den ser spennende ut. Lett, ikke dun og bra pris. Den blir kanskje litt kald i september/oktober.

Villmarksjenta skriver om den her http://villmarksjenta.blogg.no/1313689385_test_av_ajungilak_alp.html. Vurderer å kjøpe den for bruk i juni, juli og august

Annonse