Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Jada, stemmer det. En flott plass og fine områder å jakte sjøørreten har jeg funnet ut. Selv har jeg vokst opp med familiehytte på Tjøm, sør for Vigeland, øst for Audna :)

Her tok jeg en gang en piggvar med kniv. Jeg hadde fortøyd båten ved en liten brygge like bak butikken / bensinstasjonen. (Den som sikkert er stengt nå.) 

Jeg skulle bare innom butikkebn et raskt ærende etter en dykkertur, og i det jeg skulle gå i land så jeg noe flatt og grått på bunnehn. Ca 1m dypt.

Da var det bare å feste maska, ta frem kniven og gli ned i vannet.

En piggvar på 65 x 65 cm. Vekt ukjent, men vi hadde to gode middager på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en koietur lørdag til søndag. 4km gåing i skispor, snaut 1 i løssnø med truger og tung sekk på ryggen. Glad det ikke var motsatt;p Mye snø oppunder gjetholen/gitvola, lengst nord i løten. Gjorde vel ikke så mye anna enn og fyre med ved, prate tull og eta mat. Hehe:) Så spor av en jerv som måtte ha passert tidlig om morgenen på vei hjem.

post-14911-0-82958400-1428423515_thumb.j

post-14911-0-15675800-1428423647_thumb.j

post-14911-0-51812100-1428423693_thumb.j

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ettermiddagsbålkaffetur nedi lia noen kilometer hjemmefra. Sånn for å lufte bikkjene og dele noen varme ostesmørbrød med dem og sånt. En skvett lommelerkefor oppi kaffen også helt OK. 

post-8832-0-44349400-1428536074_thumb.jp

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ettermiddagsbålkaffetur nedi lia noen kilometer hjemmefra. Sånn for å lufte bikkjene og dele noen varme ostesmørbrød med dem og sånt. En skvett lommelerkefor oppi kaffen også helt OK. 

attachicon.gifvenner4.jpg

 

Tøft å fyre bål i skauen nå HegeP- Her borte hos oss har det ikke vært nedbør siden snøen gikk. Ikke så langt til deg. Knusktørrt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke tørt der jeg fyrte den dagen. Det framgår nok ikke så godt av bildet, men underlaget og området rundt var dyp, våt mose. Det finnes også en bekk like i nærheten, og grundig slukking ble som vanlig utført før jeg forlot stedet. Men ja, dette ble nok siste tur med bål i skogen, det blir tørrere og tørrere. Nå er det jo snart generelt bålforbud i skogsmark også (15. april). Reserveløsningen blir min utmerkete lille Svea 123R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Dagens skitur med hundene på ca.15 km er unnagjort i Ålsfjellet. Må nå gå i kjørte løyper eller ferske scooterspor, da snøen begynner å bli råtten. Det er værst for hundene.

 

Men påsketuren på Hardangervidda da: Gikk fra Dyranut noen km ned forbi Stigstuv og teltet der. Forlot kvisteløypen og fulgte vassdraget inn gjennom Skyttarbudalen og teltet noe før Rauhellern. Tilbake delvis på må få og kviste løype mot Stigstuv og teltet ca. 700 m fra den første plass. Alt dette var i bra vær. Siste dagen gil tilbake til Dyranut i noe mer skyet og usiktbart vær. Noe av turen fulgte vi en arbeidsløype til tungt anleggsmateriell, som var kjørt. Den unngikk bratte stigninger og nedkjøringer, hvilket passet meg fint med pulk på slep.

det ble faktisk forholdvis kalt flere nette med ca. -14.

 

Hilsen

Elgen

 

Hilsen 

post-1047-0-09132200-1428675580_thumb.jp

post-1047-0-63453200-1428675593_thumb.jp

post-1047-0-36549800-1428675616_thumb.jp

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

hei

 

Dagens skitur med hundene på ca.15 km er unnagjort i Ålsfjellet. Må nå gå i kjørte løyper eller ferske scooterspor, da snøen begynner å bli råtten.

 

Du skremte meg litt no. Men heldigvis var det ikkje antydning til råtten snø i dag, så eg fekk meg ein rask tur på Reineskarvet før disen vart for tett. Det var 23. turen denne sesongen, så det ligg godt an til ny pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens tur gikk til Helgeland Kraftlags nye kraftstasjon i Forslandsdalen, Leirfjord. Anlegget åpnes august 2015 og blir et smykke i naturen. Det lokale kraftlaget har lagt stor vekt på å ta vare på naturen, og samtidig gjort dalen tilgjengelig for et større publikum.

post-9562-0-10048800-1428845598_thumb.jp

post-9562-0-34645200-1428845622_thumb.jp

post-9562-0-61740800-1428845638_thumb.jp

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i dag, men i går: En runde rundt hyttefeltet. I påska var det umulig å gå mer enn 50 meter pga det hersens kneet, men det går heldigvis sakte fremover med rehabiliteringen, så nå kan jeg gå opp mot en time i lett terreng uten st smertene tar rotta på meg.

Ikke så mye som minner om vår her på fjellet enda, annet enn at snøen er borte fra veien. Gårsdagens tur gikk i tett snødrev og vind.

post-4444-0-54454400-1429433799_thumb.jp

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.