Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse
37 minutter siden, Þróndeimr skrev:

bestigningen nesten ansvarlig

Huff, da.

Jeg har akkurat selvdiagnostisert meg med hjernefeil. Det er ingen tvil om at øynene mine rapporterer "a-n-s-v-a-r-l-i-g", men jeg får altså opp heeeelt andre ord i hjernebarken? Av typen "vill", "helsikes tøff", "stein hakke toillat" osv. Må google litt, det finnes sikkert en mirakelkur et eller annet sted :-D 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, martin.m skrev:

På tur.

Tok en spontan tur i går da jeg og samboer snakket om den første aleneturen jeg hadde i fjellet som 14 åring. Vi dro til Voladalen mellom Venabygdsfjell og Rondane og sov på akkurat den plassen i natt, 36 år etter første gang.

IMAG0554.jpg

Nydelig teltplass. Håper ikke vannstanden steg ila natten 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Þróndeimr skrev:

Fikk en flott høsttur opp Hovsnebba (1554m) i går sammen med min bror og kjæresten hans. Vi tok oss god tid opp da klyvinga var helt på kanten luftig til noen av oss. Min 7 tur opp, så det begynner å bli lekende lett å gå opp normalveien fra Hydro nede ved fjorden. 

Galleriet på 575m, ett av de luftige partiene opp mot Hovsnebba.
SO8xkNg.jpg

Ved v2, en av fortoppene før selve hovedtoppen.
Qh75DSz.jpg

Posering med flytt lyssetting fra toppen av Hovsnebba.
ocsdwVs.jpg

Kveldslys på Fulånebba mens vi fikk ned.
njbqMzn.jpg

 

 

Åh, det der så ut som en super tur! Hvordan er den tidsmessig? Legges i bunken for ønsketurer, takk for inspirasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine RS skrev:

Åh, det der så ut som en super tur! Hvordan er den tidsmessig? Legges i bunken for ønsketurer, takk for inspirasjonen :)

Normalt bruker man 4-5 timer opp (1550 høydemeter/3.0km fra parkeringa), men om man er sprek kan man bruke 3 timer. Neddover kan det gå fort, men ettersom det er mye bratt neddoverbakke hele veien blir det fort tungt til lår og kne om man ikke er vant til slikt terreng i så mange høydemeter. Turen bør så absolutt gjøres på en tørr og fin dag, mye av klyvinga er enkel, men blir fort mye skumlere når det er vått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 18.20, Vidar Brenden skrev:

Er i Zermatt og dagens tur gikk til Schönbielhütte på ca. 2695 moh. Hytta ligger tvers overfor Matterhorns mindre kjente "bakside", eller nordvest om du vil (bilde #2). Turen var på ca 20 km, ca 1000 høydemeter opp og det samme ned. Kanskje min favoritt-tur i Zermatt

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

"Heldiggris", og hvorfor sitter jeg her og er misunnelig når jeg er arbeidsledig og kunne ha reist hvor som helst, når som helst? Kanskje fordi guttungen var på tur i helgen, for første gang alene. Fløy fra Stavanger til Gardermoen, videre med flytoget til Oslo for å ta danskebåten tur retur Danmark. Minikrus kun for å høre konsert med noen favorittband ombord i båten. Da er det kanskje helt normalt at far tenkte litt mer på sønnen enn på tur denne helgen.

"Og så kjøpte han ikke taxfree kvote en gang ! "

166499_600.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tur opp i lyset, vekk fra tåka. Ringkolltoppen, flott utsikt i dag. Det er en stor grillhytte på toppen med salg av knall tørr bjørkeved. Betaling med vipps eller giro. Dattera tente bålet og grillet pølser. Vi gikk om Kolltjern hjem, da skyet det over, men med et smil om munnen.

image.jpeg

image.jpeg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.