Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor har du vært på tur i dag?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Annonse
14 minutter siden, Mørkeblå skrev:

Vært 2 uker på besøk på Helgelandskysten. Utrolig mye fine skjær, fjell og daler.

Bildet er tatt på øya Dønna med Dønnamannen i bakgrunnen.

16112975_1091936450932922_91424228189982

15974938_1091936447599589_36867726063453

Dønna er kjempeflott, morfar er derifra men lenge siden jeg har vært der nå .. er vel på tide å ta seg en tur igjen. Men har Dønnamann blitt butt i nesa, eller er det bare kameravinkel som gjør det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Elisabethsk skrev:

Ble impulstur i løypene i skogen i dag. Skulle  egentlig ikke gjøre noe. Bestemte meg for en liten tur, men ble en mil til slutt. Hadde løyper og skogen helt for meg selv, og snøen knitra og blinka og lufta var kald og deilig. 3/4lang stillongs er satt på ønskelista etter rimelig frosne lår på en ellers varm kropp på slutten av turen.

16142631_10154843064461153_5827947045207794468_n.jpg16195126_10154843064546153_4210112752210107471_n.jpg

Så skikkelig digg ut med kaldt hvitt vær! En smule misunnelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, awesomevicc said:

Så skikkelig digg ut med kaldt hvitt vær! En smule misunnelig!

Ja, jeg bor fint til. :D Har jo tomt soverom annenhver uke, burde jo vurdert å leie ut til snøhungrige folk som har bosatt seg på feil plass 😇

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, REJOHN skrev:

Hvor kraftig mener du vinden var (m/sek) (ikke i kastene.)

Burde vel hatt et anemometer. Ikke mer enn 15-18 m/s, men i kastene på spesielle steder var det ganske mye mer.

Spesielt når regnbygene kom tok det seg opp med kastevind. Det er fascinerende å se hvordan vindforholdene endrer seg med terrenget. Bak den ene varden var det helt knuske tørt og "stille", mens vinden og regnet drev forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Kjell Iver skrev:

Burde vel hatt et anemometer. Ikke mer enn 15-18 m/s, men i kastene på spesielle steder var det ganske mye mer.

Spesielt når regnbygene kom tok det seg opp med kastevind. Det er fascinerende å se hvordan vindforholdene endrer seg med terrenget. Bak den ene varden var det helt knuske tørt og "stille", mens vinden og regnet drev forbi.

Takk for tilbakemeldingen. Det stemmer med mine erfaringer -14-18m/sek er nok til at det blir vanskelig på utsatte steder, (Hva da med alle de som påstår de har gått i orkan?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.1.2017 at 22.08, ThorHelge skrev:

Tok meg en tur opp til Elgshøgda like utenfor Trondheim for å teste nye ski. Var hardt og isete føre men var snø og preppet løype helt til topps. Fikk med meg en fin solnedgang på turen opp og en stjerneklar himmel på tur tilbake.

IMG_2712.JPG

IMG_2715.JPG

Hvor gikk du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, annaerbest skrev:

Ikke alle er like opptatt av å posere, obviously..

IMG_5543.JPG

IMG_5562.JPG

Venter i spenning på at jeg skal sparke kongle...

IMG_5528.JPG

Tycker det är svårt att fotografera hundar när man är själv med dem. Har lånat denna Border Collin av en kompis och satte mig på stigen och väntade tills den kom springande tillbaka. Skärpan sitter inte riktigt där jag vill ha den men det blev den bilden som jag gillade bäst. Det blir gärna bättre bilder när ägaren är med och styr hunden...

Din hund gör på samma sätt som den jag lånade, full fokus och sedan så blixtrar den till när man sparkar iväg den. Fångar den ibland i luften, hur man nu kan reagera så snabbt!?

80D000194-Redigera.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Björn skrev:

Tycker det är svårt att fotografera hundar när man är själv med dem. Har lånat denna Border Collin av en kompis och satte mig på stigen och väntade tills den kom springande tillbaka. Skärpan sitter inte riktigt där jag vill ha den men det blev den bilden som jag gillade bäst. Det blir gärna bättre bilder när ägaren är med och styr hunden...

Din hund gör på samma sätt som den jag lånade, full fokus och sedan så blixtrar den till när man sparkar iväg den. Fångar den ibland i luften, hur man nu kan reagera så snabbt!?

80D000194-Redigera.jpg

Hehe, absolut. Min kompis har två hundar, dom e vana vid att posera, men så avancerat har vi inte hunnit bli haha!
Alltså, det var asjobbigt att få min hund att sitta stilla på den bilden, hon skulle häller springa iväg vet jag :P tror hon hatar att plåtas... :P 

Tycker din bild var aldeles skön!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.