Gå til innhold
  • Bli medlem

trekkbelte


elgen

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har i flere år brukt en gammel hoftebærereim fra sekk med 2 påsydde D-ringer som trekkbelte til pulk og nå som trekkbelte til snørekjøring med hund. D-ringene er av nylon - en type som blir brukt i fiske-trål. De kan formentlig skaffes fra et trålbinderi. De fås også som runde ringer. De tåler utrolig juling!

Sveiset, rustfri D-ringer kan også brukes, men litt tyngre og skrangler med karabinkroken. De fås i båt- og dykker butikker.

Til snørekjøringen bruker jeg en hanefot av helt vanlig blått PP-rep med 2 øyespleis og samme karabiner som til pulktrekket. Dette syns jeg fungerer bedre enn "kroksystemet" på de fleste autoriserte kjørebelter.

Loppemarked kan formentlig levere hoftereim fra gammel sekk.

Spræk og Magasinet selger et tilsynelatende brukbart trekkbelte noenlunde rimelig og i det ny Jula katalogen så jeg at det har et sikkerhetsbelte med 2 stål D-ringer og verktøysring til ca. 300 kr. Det så også brukbart ut, men bør kanksje forsynes med et annet spenne foran.

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.