Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka - vår tur ..


Pettrus

Anbefalte innlegg

Hei folkens .

Hvordan er stemingen i Nordmarka for tiden ?

Er det mulighet for fotvandring utenfor skogsveiene eller bør man ha planker på beina fortsatt?

 

Når pleier snøen å forsvinne fra skogen i nordmarka ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok litt tidlig vil jeg tro, kanskje unntatt lavereliggende områder som Sognsvann og Maridalen. Skiforeningen melder fortsatt om gode forhold.

Hadde min første fottur i Nordmarka i mai i fjor og da var det fortsatt godt med snø i de nordlige områdene av marka. Snøen smelter tidligere i Østmarka, men det er nok litt isete fortsatt. Jeg gikk der tidlig i april i fjor og da var det greit. Kanskje noen andre som vet?

Ellers anbefaler jeg å følge med på forumet for Oslo og Akershus Fiskerforening (Ofa.no). Der finner du gjerne mest oppdatert informasjon om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen mistanker om hva du sier om Nord-nordmarka ..

vi får se når første tur blir.

 

 

Hadde en 3-4dagers tur midtsommers 2-3 år tilbake .. våt opplevelse som endte i vassen hud under begge beina .. godt det var ferie - jeg kunne ikke gå ordentlig før 2 dager etter ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes noen områder som er litt mer bart enn generelt. sydsiden av Grefsenkollen og slike bratte hellinger mot sola.

Gikk en skitur i går kveld i Lillomarka, fine løyper, litt hardt. Er nok en stund til det er barmark enda.

Men det er lenge siden det har snødd nå så det er mange tråkkede stier som er fine nå om dagen. Hard snø uten at det er isete annet enn enkelte steder.

Når snø forsvinner varierer fra år til år. Har opplevd nærmest barmark i slutten av mars i Lillomarka og isgang til lett vinterlig og isgang en måned senere året etter.

I år har mars vært langt kaldere enn i fjor. Da begynte en del bli bart rett før påske.

Normalt vil det meste av Nordmarka være snøfri i løpet av april. Unntak er skyggeområder. Isen kan ligge, hverfall i sydvikene, et stykke ut i mai.

Det er ikke veldig mye snø i år men det er godt nattfrost enda så innover marka er det nok begrenset hva som har smeltet unntatt brattere solskrenter.

Isen er vel normalt tykk men består av nesten bare stålis i år, hvertfall der jeg har boret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.