Gå til innhold
  • Bli medlem

Steder å trene i Nittedal / Skedsmo?


Peanøttsmør

Anbefalte innlegg

Annonse

nå vet jeg ikke hvorlangt nor du syntes det er ok å drea for å trene men,,

 

har brukt gangveien som jo går på langs av hele dalen var greit det med bare to hunder

 

da jeg fikk flere hunder så kjørte jeg mye både fra sørli skole og fra hakadals verk

 

turen fra sørli til ørefiske er jo fin og kann jo utvides i det uendlige

 

kjøp ett kart over nordmarka så ser du att det er mere enn nokk av skogs bil veier. er litt bratt noen steder.

nord over i marka er det mere sau.

 

på høsten er det en del som trener nord på romeriksåsen , er et etablert miljø der

 

det er faktisk to aktive trekkhund klubber i nittedal,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det hr jeg ikke tenkt på, må skaffe meg et kart da helt klart :)

Er medlem i en klubb i Oslo, kanskje litt dumt nå som jeg har forflytta meg. Må sjekke ut de klubbene også.

Så langt har vi funnet en golfbane, men det er så åpent der, og herregud så mye ender. Da koker det litt i yngste bikkja, for and er jo middag. 

 

Synes det er greit å kjøre litt for å trene innimellom. Greit med litt scene skifte ikke minst, og øke mulighetene litt. Reiser til Hamar for å trene innimellom så.. kjøre er greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakadal slede hundklubb har også vognløp på høsten der kann du komme og møte flere lokale, og noen litt mindre lokal hundefolk.

det er mulig å stille med 1-8 hunder og løypa er ikke mange kilometerne.

 

vognløpene er mest for morro og det sosiale, hyggelig for både folk og hunder apselutt å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hakadal sledehundklubb har ikke felles treninger ,men det er mye aktivitet i klubbløypa til H S H K vinterstid.

dette er en dedikert hundeløype så mann slipper konflikter med skifolket og den er somregel meget bra preparert.

tror den er ca 20 mil når alt er oppe å preparert.

løypa einerseg best til slede da den er vell smal å ploge i, noen bruker også pulk med brems.

 

mulig nittedal hundekjørerklubb har noen felles treninger

 

er ifertfall mange hundekjørere og mye aktivitet i nittedal og området rundt både slede og nordisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.