Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode steder å kjøpe Bergans Alpinist 130l ?


vwoien

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sikler på en Bergans Alpinist 130 liter (altså large). Faren min har den første alpinisten som kom ut, og jeg har i de senere årene brukt denne hyppig. Har prøvd den nye alpinisten flere ganger, senest i dag, og vet at den passer meg.

 

Spørsmålet er bare om noen vet om en butikk/internettside der de har en hakket mer gunstig pris enn 4000 kr, evt. om noen her på fjellforum har en for salg?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at magasinet.no selger Bergans Alpinist II 110L med "rulleåpning i toppen" for kr 1499,- (før kr 3900,- i følge samme nettside). Sekken ser litt annerledes ut enn den "normale" Alpinist sekken, og har ikke sidelommer med glidelås men elastiske sidelommer. Men den har samme QSS bæresystem som den "normale" Alpinist sekken. Selv liker jeg faktisk elastiske sidelommer bedre enn glidelåslommer.

 

Er litt skeptisk siden jeg ikke finner sekken på Bergan sine hjemmesider, men det kan kanskje hende den er spesialsydd for magasinet.no? Uansett så ser sekken ut som et knallkjøp til den prisen!

 

Edit: Ser nå at du er på jakt etter Alpinist 130L, finner den hos jakt & Friluft for 3199,-. Men hvorfor ikke vurdere en mye rimeligere 110L versjon i stedet? Det er fort gjort å pakke altfor tungt med en for stor sekk, du får plass til det meste i en 110L variant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken som selges på Magasinet er nok en utgående modell da jeg har klart å finne den på den Svenske siden til Bergans: http://bergans.se/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=121010&page=sekker_detalje&modID=4496&ml1=6&ml2=1&t=Alpinist%20II%20w/Roll%20Closure

Så ikke noe som er spesiallaget, men ett utgående produkt som man selger ut siste rest av før det eventuelt forsvinner etter all sannsynlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken som selges på Magasinet er nok en utgående modell da jeg har klart å finne den på den Svenske siden til Bergans: http://bergans.se/produkter/default.asp?liste=sekker_liste&MenyID=121010&page=sekker_detalje&modID=4496&ml1=6&ml2=1&t=Alpinist%20II%20w/Roll%20Closure

Så ikke noe som er spesiallaget, men ett utgående produkt som man selger ut siste rest av før det eventuelt forsvinner etter all sannsynlighet.

Ja, enten er den utgående eller så er det en ny modell. Kan ikke huske å ha sett den i Bergan sitt sortiment tidligere år og jeg har fulgt relativt godt med på hva de har av sekker.

 

Hvordan fant du den forresten på .se sidene til Bergans? Om man navigerer i menysystemet der så finner man jo ingen link til sekken, den ligger for eksempel ikke under linken for sekker med QSS bæresystem hvor den jo burde ha ligget. Antar du fant den direkte linken ved å google?

 

Er det noen som vet sikkert hva denne sekken er for noe? Dvs utgående/inngående/spesialmodell? Jeg har en "normal" 110L selv, men ville faktisk byttet til en med fleksible sidelommer om jeg hadde hatt muligheten. Det var nemlig det jeg likte best ved min gamle Bergans Trollhetta sekk, og det jeg nå savner mest med min ellers supre bergans Alpinist 110L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du den forresten på .se sidene til Bergans? Om man navigerer i menysystemet der så finner man jo ingen link til sekken, den ligger for eksempel ikke under linken for sekker med QSS bæresystem hvor den jo burde ha ligget. Antar du fant den direkte linken ved å google?

Fant den via litt googling da jeg så tilbudet på Magasinet sin nettside. Har funnet den på andre utenlandske nettsider, men der med at den ikke er på lager. Så fullt mulig at det er en ny modell. Ikke godt å si og jeg har heller aldri sett den utgaven før nå. Har selv også fulgt med på slikt litt. Aldri godt å vite heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på Magasinet er et utgått modell men selges en del steder enda. Den var en versjon som fantes parallelt med forrige modell av Alpinist og Viking.

Den har ikke rom i topplokket slik de andre Alpinist har, så man ruller igjen toppen på sekken. I tillegg integrerte sidelommer. Bæresystemet er likt som forrige modell Alpinist.

I tillegg fantes Alpinist Escape, mer en "militær" modell av de. På den kunne man utøke volum ved å fjerne topplokk og sette på en daypack på 30 liter som topp.

 

Bra pris da for en slik sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.