Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellreven anorak No. 8


Elisabeth-81

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Annonse

Jeg kaprer denne posten litt, ser at de selger Fjellreven no.8 på bl.a. OutNorth, men til en svimlende sum.
Er det noen som har erfaring med denne anorakken, er det verdt 4-5000kr for en "tung" bomullsanorakk som egentlig ikke har så mange egenskaper?

Er ute etter ett avbrekk fra membran-jakka mi på tørre dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg bruger denne her http://www.fjallraven.dk/produkter/jakker/gutulia-anorak og er ganske godt tilfreds, et lag voks på og så en god uldtrøje(tykkelse afhænger af årstiden) under. Så kan jeg klare det meste udover heldags regn.

Anorak nr 8 er virkelig lækker når man står med den, men alt alt for dyr til mig.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den tører ganske hurtigt, og ventilationen på varme dage er ganske udemærket, der er lynlåse under begge arme og kraven åbner godt op.

det g1000 som anoral 8 er lavet af, er meget kraftigere i stoffet, tror det kaldes g1000 heavy duty, dermed er anorak no 8 også en del tungere, og vil jeg tro tørrer langsomere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått prøvd den mye, men er så langt veldig fornøyd med anorak no. 8. Ga dog ikke 4000-5000 kr for den.

 

http://www.vapenandresen.no/bekledning/fjellreven-numbers/anorak-no-8#&variation=242220

 

Jeg bestilte min enda litt billigere fra Tromsø Sport, men så ikke ut til at de har den nå. De er veldig store i str. Jeg bruker normalt S eller XS i jakker, bestilte denne i XS, den er romslig og litt lang (kunne hatt den i xxs), men bedre det enn at den er for liten, en anorak kan jo gjerne være litt stor.

 

Har fått testet jakka i ganske sterk vind på fjellet. Jeg er veldig fornøyd med at hetta tetter så godt. Syns ofte det er et problem på jakker, at det blåser rett inn. Stoffet virker også veldig solid. Vanntettheten kan man styre litt selv med mengde voks man tar på, men jo mer vanntett den er dess dårligere puster den, og det må jo være noe av poenget med en slik jakke, uten membran, at den puster godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.