Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Powerframe vs. Alpinist hv. 130L


Norstorm

Anbefalte innlegg

Min påstand er nok at både Norrøna og Bergans produserer kvalitet, så akkurat den "følelsen av kvalitet" henger jeg ikke helt med på. Du har nok uansett fått en god sekk, det tror jeg du ville gjort uavhengig av hvilket merke du gikk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den objektive kvaliteten er nok nogenlunde den samme vil jeg tro. Og til mitt bruk er det nok ingen følbar forskjell der.

Det viktigste er at utstyret passer brukeren og ikke hvilket merke det er.

Men min subjektive kvalitetsoppfatning under min lille test gikk helt klart i favør Recon.

Svogeren min har en Alpinist 130, og er svært fornøyd med den. Han er høy og tynn og likte ikke Recon i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Står mellom valget alpinist eller powerframe. Trenger egentlig ikke å kun bruke ramma på powerframen, men er noe med denne sekken jeg liker.

Men hvorfor powerframe framfor alpinist... Har desverre ingen mulighet å teste sekkene her jeg bor.

Kommer sjelden/aldri til å bære over 30kg.

Noen kjappe tips til meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv en 35 år gammel pakkerammesekk fra Hagløfs (Alaska heter den tror jeg) og min kone bruker en noe nyere årgang (Grønland). Kan skrive under på at rammesekk er helt supert når du skal bære tungt (20+kg) ikke alt for krevende terreng. Til mer "klatring" og på ski ville jeg heller ha valgt anatomisk sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sjelden skal bære tungt eller ukurante ting er nok Alpinist bedre i utgangspunktet. Powerframe er veldig stor sekk, så vist jeg husker 158 L med sidelommer og alt.

Powerframe har en del høyere egenvekt også.

Men du må prøve de på. Kan hende du synes Powerframe sitter bedre på ryggen enn Alpinist.

Test gjerne sekk fra et anet merke også. Ikke sikkert Bergans sine sekker er de ideelle for din rygg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.