Gå til innhold
  • Bli medlem

The hunt for the Death Valley Germans


Grimner

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja, men det er nettopp det; det var ikke så 'uvettige' beslutninger som ble gjort dersom historien stemmer. Bare en rekke små tabber, feil og uvitenhet som førte rett i musefella. Absolutt noe som burde vises på fjernsyn, men tårevåte gjenforeninger selger vel bedre enn spredte beinrester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Grimner

Ja jeg skjønner hva du mener, var litt usikker på om uvettig var rette ordet, men jeg synes kanskje at å gjøre beslutninger basert på uvitenhet er litt uvettig. :) Men ellers er jeg helt enig, så snart den første feilen var gjort så var det en rekke med dominoer som falt.

@Kjell Iver

Enig, er kanskje verdt å spørre Discovery om de allerede har vurdert å filmatisere denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, virkelig fascinerende lesing.

 

Finnes det lignende saker her til lands - altså folk som har forsvunnet på tur?

Det kan gå galther hjemme også. I sommer forsvant en kvinne på fjellet rett utenfor Tromsø.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.8316012

http://mobil.nordlys.no/nyheter/article6228263.ece

Hun er såvidtjeg vet fremdeles ikke funnet. Dette er jo et område med en del aktivitet og mye folk påtur, men det er også store områder hvor det sjelden er folk og vanskeligere å leite. Virkelig en trist historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det lignende saker her til lands - altså folk som har forsvunnet på tur?

 

Den "beste" parallellen må være svenske Carsten Lorange som forsvant og senere ble funnet omkommet ved Pöyriselva nord i Finland. Det var en aldeles glimrende artikkel i Flugfiske i Norden for en del år siden. Tror neppe den finnes på nett, men hvis det er noen som er spesielt interessert kan er det bare å ta kontakt på PM så får vi se hva som lar seg gjøre.

 

Ellers er det jo flere som er forsvunnet på Saltfjellet som ikke er funnet, og om jeg ikke tar helt feil var det vel en nordmann som forsvant ved Torneträsk for en god del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var noe usikker på om jeg skulle starte en ny tråd, men legger denne lenken her - for de som liker slike historier.

http://www.legendsofamerica.com/ca-donnerparty.html

 

Bare fantasien kan forestille seg hvilke prøvelser disse menneskene gjennomgikk! Verre kn det vel ikke bli...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "beste" parallellen må være svenske Carsten Lorange som forsvant og senere ble funnet omkommet ved Pöyriselva nord i Finland. Det var en aldeles glimrende artikkel i Flugfiske i Norden for en del år siden. Tror neppe den finnes på nett, men hvis det er noen som er spesielt interessert kan er det bare å ta kontakt på PM så får vi se hva som lar seg gjøre.

 

Ellers er det jo flere som er forsvunnet på Saltfjellet som ikke er funnet, og om jeg ikke tar helt feil var det vel en nordmann som forsvant ved Torneträsk for en god del år siden.

Finnes litt på nett.

http://www.adventure-journal.com/2010/04/the-mysterious-death-of-fly-fishing-writer-carsten-lorange/

 

Ett google-søk på Carsten Lorange gir også en .pdf av boken hans.

Egentlig ikke noe "mysterium" - bli syk ute i ødemarka kan da alle og enhver bli - men hvor mye var det den SPOT saken kostet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.