Gå til innhold
  • Bli medlem

Danske skitruckere i Rondane


Jakob

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei Jacob :smile:

Som vi snakket om da vi møttes (og andre ganger), jeg tenkte meg at dere ville like Rondane meget godt.

Det er noe eget med de massive fjellene der som motvekt mot de langstrakte viddene, som deres tidligere vinterturer har gått til. Ekstra pluss med så godt vær da gitt :smile:

 

Takker for bilder og video.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jacob :smile:

Som vi snakket om da vi møttes (og andre ganger), jeg tenkte meg at dere ville like Rondane meget godt.

Det er noe eget med de massive fjellene der som motvekt mot de langstrakte viddene, som deres tidligere vinterturer har gått til. Ekstra pluss med så godt vær da gitt :smile:

 

Takker for bilder og video.

 

Hej Martin

 

Og du havde helt ret! Rondane var et behageligt møde som ikke blev mindre af det gode vejr. Især Rondslottet gjorde stort indtryk på mig med dets massive væg og som kant ind i Langlupdalen. Jeg kan se på kortet, at der er rigtig gode muligheder for at tage nogle sommerturer henover forskellige toppe. Så skal fruen og børnene bare overtales :-)

 

Rondane forekom mig alligevel mere civiliseret end Hardangervidda. Måske er det placeringen af Høvringen og Mysuseter som sender flere folk ind mod Rondvassbu, men vi så klart flere mennesker i Rondane end på Hardangervidda. Dog havde den forhøjet skredfare, det faktum at der var gået et skred lige uden for Rondvassbu, et mindre i Ilmanndalen og at vi gik på flere skråninger (man lytter jo ekstra opmærksomt efter lyde fra sneen sådanne steder) det resultat, at vi var ekstra opmærksomme på potentiellet skredfarer. Jeg har læst forskelligt om skredsøgere, men kan ikke blive helt klog på om de faktisk virker? Måske er der andre som har gode erfaringer med disse?

 

God søndag

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige bilder!

Rondane forekom mig alligevel mere civiliseret end Hardangervidda. Måske er det placeringen af Høvringen og Mysuseter som sender flere folk ind mod Rondvassbu, men vi så klart flere mennesker i Rondane end på Hardangervidda.

Dette stemmer nok. Fra hytta vår ikke langt fra Furusjøen er det for eksempel en nokså lett dagstur inn til Rondvassbu og tilbake. Det er mange som har hytter i dette området og det øker nok trafikken. Samtidig gikk jeg der i høstferien nesten uten å treffe folk unntatt på Rondvassbu, så man vet aldri...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. En fotograf fra DNT snuppede et par billeder af os ved Rondvassbu, da vi forlod stedet i stiv blæst. Så hvis nogle af forummets brugere ser et sådan billede af to tosser med pulk bagefter dem, må I meget gerne sige til / sende en PM eller lignende.

 

På forhånd tak.

 

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.