Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagle


Gjest

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg kjenner ikke denne hagla spesielt. Virker å være et greit og robust våpen. Skal jeg plukke på noe så må det være at det er èn avtrekker. Med ulike boringer er det greit å kunne velge hvilket løp som skal avfyres. Det står ikke noe om at den har løpsvelger heller. Fast løpsrekkefølge, løpsvelger eller to avtrekkere. Det blir smak og behag men selv så foretrekker jeg to avtrekkere. Har du prøvd å spørre på forum med mer fokus på våpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søk på et mer egnet forum:

 

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=Storefjell&terms=all&author=&fid%5B%5D=3&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

 

Nei, ingen løpsvelger. Men Silma Storefjell later ellers til å være en grei hagle. Synes å huske at man før i tiden regnet med at første skuddet ville være på kortere hold enn andre, så det er vel bare å sette inn choker deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei grei hagle, men ikke det beste kjøpet etter min mening. Du får en Star Baikal for en tusenlapp mindre, og det er ikke noe dårligere hagle. Skal du opp i kvalitet fra den kan du se på Lanber Gyttorp, for eksempel. Den ligger på ca 7500,- og er et godt kvalitetshakk opp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hagla treffer helt sikkert det du sikter på, noe alle hagler gjør. Det du bør tenke på er ikke merke og modell, men å finne ei hagle som passer deg. Det gjør du i en god våpenbutikk. Om ei hagle er god for en nybegynner avgjøres av om den passer til akkurat denne nybegynneren. Dvs at ei hagle til 4000 kan være bedre enn ei til 20 000. En annen sak er at om du ikke er fullt utvokst ennå, så vil ei hagle som passer nå ikke nødvendigvis passe deg om 3 år. Det kan derfor være greit å finne noe ok billig (brukt) som passer nå. Og så selger du denne og kjøper ny om noen år når du vet bedre hva du skal ha. Hvis økonomien tillater det kan det være ei god investering å få tilpasset hagle hos børsemakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.