Gå til innhold
  • Bli medlem

exped downmat problemer


knutis

Anbefalte innlegg

For andre gang har jeg nå opplevd at exped downmat delaminerer. Flere som har opplevd dette? Tror ikke jeg er spesielt uforsiktig, har hatt en thermarest i over 15 år uten uhell. God service hos vpg forøvrig. Send inn og få nytt på garantien. Men det hjelper lite når man ligger i snøhula og prøver å balansere på en ballong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte min første Downmat 7 i 2008. Etter et lite års bruk røk lamineringa. Fikk bytta til 2009-modell som skulle vært utbedra for problemet som var kjent hos Exped. Den holdt også i ca 1 år før det samme skjedde. Da fikk jeg byttet den til 2010-modellen Downmat 7 DLX som har holdt bra siden.

 

Den har vært hyppig brukt, med utallige helgeturer og flere ukesturer med opp-/nedrigg hver dag.

 

Vet du hvilken årsmodell du har av underlaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt downmat selv, men vet at "sømmene" mellom kamrene i denne type underlag kan ryke dersom man er for brå når man legger seg nedpå. Gjelder også å flytte litt forsiktig på seg så ikke det blir plutselige, store trykkøkninger i madrassen når det er kaldt. Har selv sett denne type underlag bli til ballong pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre at Exped hadde fabrikasjonstrøbbel e.l. med noen i perioden 2008-2009, men det burde jo ikke berøre deg.

 

Har også hørt at sømmene kan ryke ved bråbelastninger, men mener å ha vært ganske "brutal" med mitt underlag til tider, og det har holdt bra siden jeg fikk det siste,

 

Det er jo ikke noe problem å få erstattet underlaget, men man kan jo selvfølgelig spekulere på om det er pga bruken eller om det faktisk er noe feil med underlaget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte mitt Exped DM9 i sommer. Etter fire netters bruk lakk det i limingen langs kanten. Dro tilbake til Sportslageret, og fikk byttet med utstillingen, som hadde stått "evigheter" oppblåst i butikken. Ikke hatt trøbbel siden, men det dukker vel opp på minst beleilige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mitt første røk ventilen.

På mitt andre blåste dunen ut når underlaget skulle tømmes. Resultat, tett ventil og grotesk "hønse-massakre-stemning" i teltet.

På mitt tredje røk skilleveggen mellom et par kamre.

Suveren liggekomfort, men litt mye fjas. Kun brukt de rimelig forsiktig inne i telt, med celleplast under. Har forøvrig fått super service fra importør hver gang :smile:

Siste par årene har jeg gått over til å bruke neo-air på de fleste turene. Ser mye mer skrøpelig ut, men har ikke hatt ett eneste problemed neo-air. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.