Gå til innhold
  • Bli medlem

Fine forhold for fottur i Austheiane:)


Kristin

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem fra en liten uke i Austheiane. Gikk fra Haukeliseter til Bjåen, Tjønnabu, Berdalsbu, Bjørnevass og endte opp i Valle.
Det viktigste jeg hadde med meg på turen var padleskoene mine og staver. Det var endel steder jeg måtte vasse, og hadde det ikke vært for en tung sekk på godt over 20 kg (... telt, kokeutstyr og proviant ...) og gode padlesko ( neopren og gummisåler ) så hadde jeg slitt med å komme over. Det rakk meg til rumpa i mer enn en elv ;-) Stavene kom godt meg til å holde balansen.

Men det var helt topp ellers, trugene ble lite brukt. Så mye rein denne gangen, særlig mange flotte bukker.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Har nettopp kommet hjem fra en liten uke i Austheiane. Gikk fra Haukeliseter til Bjåen, Tjønnabu, Berdalsbu, Bjørnevass og endte opp i Valle.

Vet du hvordan det er "på andre siden av veien", dvs innover Hardangervidda fra Haukeliseter? Er du fullt mulig å gå der på beina nå?

Lurer på å ta en tur hvis været holder seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så mye rein denne gangen, særlig mange flotte bukker.

Helt enig, det er påfallende med alle de flotte bukkene i fjellet. Hadde vært koselig med flere simler synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på nok en tur, denne gangen på jobb for STF. Gikk Nilsebu- Eidavatn - Storsteinen - Hovatn - Vassdalstjørn - Krossvatn - Stranddalen. Det var åpning av ny hytte på Stranddalen, så det ble god middag og drikke i går :wink:

Nå er brua fra Hovatn lagt ut, og om tre dager er brua ved Holmavass også på plass. Jeg skal ha en dag hjemme først.

Det er mye snø enkelte steder, men det er helt greit å gå. Så forresten ikke reinsdyr denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har vel sett før at Tom liker å provosere. Vi får la dette innlegget svare for seg selv. Dårlig flørting det der. Prøv deg i Ryfylkeheiene selv, Monsieur, det er nok av "mandige" turer der. Kristin er nok en av de få jentene som legger ut på slike langturer i dette området. Hold fram med det og drit i Tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en jobb å få dratt over vaierne i en meget stri elv. Heldigvis hadde jeg med meg en sterk 17-åring som greide å få festet dem skikkelig!

Mandag skal jeg opp til Haukeliseter, og må også innom Bleskestadmoen og Holmavatn på veien opp. Hvis noen trenger haik oppover, bare gi lyd :D

Men Tom; Har du noen spennende steder å anbefale da? Jeg er snart 30, så jeg skulle vel tørre å begi meg ut på noen spennende toppturer også :) Jeg jobber for Turistforeningen i sommer, og har tilsyn på hyttene. Derfor er jeg på disse traktene. Men det er en glimrende sommerjobb; frisk luft og lite mas:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.