Gå til innhold
  • Bli medlem

Leirplass maks 100m fra vei rundt Oslo


virrma

Anbefalte innlegg

Vi trenger en fin leirplass (til overnatting) maks 100m fra kjørbar/brøytet vei i Oslo-området, helst mest mulig uforstyrret og med brukbar mulighet til å finne ved i området. Det er veldig font hvis det kan lages en brukbar tur dit også, sånn at vi kan gå noen km på truger eller ski for å komme dit.

Er det noen som har forslag?

Vi kan forutsette at vi får nødvendige kjøretillatelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode forslag. Er det noen som har oversikt over brøyta skogsbilveien i Lillomarka? Hadde i grunnen vært supert for oss å fått til noe der, for da kunne vi avsluttet med å gå helt hjem. Det er kult. 

 

Årsaken til denne litt merkelige forespørselen er for øvrig at vi skal være med på God Morgen Norge, og at de derfor må komme fram med kameraer og greier. Derav mange uvante hensyn å ta.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er brøytekartet http://www.lovenskiold.no/images/Skog/Kart/Brøytekart1213.pdf

Det er jo brøytet gjennom hele marka, men spørs hvor man greier skaffe kjøretillatelse.

Et annet tips der som ikke er akkurat rett ved Oslo er å kjøre via Jevnaker og opp til Tverrsjøstallen. Flere veier det er lov å kjøre på på den siden av marka.

Ved parkering Tverrsjøstallen er det ikke lange biten til noen bra leirplasser langs Tverrsjøen. 50-300m.

Der trenger man ikke kjøretillatelse, bare betale bompenger.

Hvordan gikk det med omni forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Nordmarka er det fine steder i bøtter og spann.  Kutangen ved Bjørnsjøen kanskje?

 

Hvor er Kutangen? Finner det ikke på kartet.

 

Rottungen = 50 m fra brøytet vei.

Ca 5-6 km skitur fra Skar (sånn ca på husken)

Godt forslag. 

 

Her er brøytekartet http://www.lovenskiold.no/images/Skog/Kart/Brøytekart1213.pdf

Det er jo brøytet gjennom hele marka, men spørs hvor man greier skaffe kjøretillatelse.

Et annet tips der som ikke er akkurat rett ved Oslo er å kjøre via Jevnaker og opp til Tverrsjøstallen. Flere veier det er lov å kjøre på på den siden av marka.

Ved parkering Tverrsjøstallen er det ikke lange biten til noen bra leirplasser langs Tverrsjøen. 50-300m.

Der trenger man ikke kjøretillatelse, bare betale bompenger.

Hvordan gikk det med omni forresten?

 

 

Jeg tviler på at jeg får TV-folkene langt ut av Oslo, ellers er jeg enig i at Asdøltjern og Tverrsjøstallen hadde vært veldig gode alternativer. De må også ha dekning på stedet, så det er fint med flere alternativer. 

 

Omnien er fortsatt helt død. Får ikke gass gjennom den en gang. Har mailet med distributør, og skal sende den inn i morgen. Har fått låne min fars omni, og tar med meg en MSR som reserve. Må bare øve litt med den før jeg drar, for den er det mange år siden jeg har brukt. Lite vits i en reserve man ikke mestrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TV2 ba etterhvert om at jeg fant en plass maks 100m fra Tryvannsstua, for at de skulle være sikre på å få god dekning. Der var det ikke all verdens å velge mellom, for å si det sånn. Lysløyper, vei og slalombakke. Det ble tur, i alle fall.

 

Jeg har hørt at noen har funnet en link på tv2 til et av innslagene. Skal legge den ut hvis jeg finner den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.