Gå til innhold
  • Bli medlem

Vindskjerm til primus


Anbefalte innlegg

Jeg har en Primus Omnifuel som jeg er godt fornøyd med.

Men den sammenbrettete vindskjermen av aluminium som fulgte med fikk jeg aldri til å bruke før jeg hadde brutt den opp i 3-4 biter. Flere som har lignende erfaring?

 

Derfor bør jeg skaffe meg en ny vindskjerm. Tenker selv på å eventuelt finne et passende malingsspann eller kjøpe en annen type vindskjerm enn den som fulgte med primusen.

 

Er det noen som har gode erfaringer med andre typer vindskjermer? Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Har selv en optimus Nova+. Har selv nå kjøpt meg en vindskjerm fra Kina som ser bra ut og virker solid.

http://www.ebay.com/itm/330841303812?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Kan være ett OK alternativ og kommer med oppbevaringspose. Er jo stivere enn originale men det er jo kanskje ikke noen ulempe.

Kan sikkert ta ett bilde av den ved Nova+ m/kaffekjele på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller malingsspann løsningen, har ikke laget selv men har prøvd en ferdiglaget og det fungerte ypperlig, blir ganske likt et stormkjøkken samtidig som det holder godt på varmen så koketiden går ned. Ellers ser jo den Rolf X linka til bra ut, men ser ut som det kan være vanskelig å få den tett nok innpå kjelen for å minske varmetapet.

 

Driver sjøl å kobler sammen en Nova med et stormkjøkken som jeg tror blir bra, skal poste bilder så fort det er sånn noenlunde oppe å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Primus Omnifuel som jeg er godt fornøyd med.

Men den sammenbrettete vindskjermen av aluminium som fulgte med fikk jeg aldri til å bruke før jeg hadde brutt den opp i 3-4 biter. Flere som har lignende erfaring?

 

Derfor bør jeg skaffe meg en ny vindskjerm. Tenker selv på å eventuelt finne et passende malingsspann eller kjøpe en annen type vindskjerm enn den som fulgte med primusen.

 

Er det noen som har gode erfaringer med andre typer vindskjermer? Anbefalinger?

Jeg har gjort samme tabben med å brette vindskjermen, da brekker den raskt. Trikset er å rulle den rundt flasken etter å ha brettet den opp første gang. Da holder den lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaringen som Qwer993 - og sikkert mange, mange flere. 

 

Det første jeg gjorde med vindbeskytteren fra Primus var å brette den ut og "slette" ut den skarpe bretten ved hjelp av en skje.  Siden har den vært rullet på drivstofflasken.   Selv om jeg sporer litt av legg også merke til  at jeg har kuttet av en rødspritflaske og bruker den til å beskytte pumpen under transport.

post-6671-0-92074800-1362398322_thumb.jp

post-6671-0-68024100-1362398410_thumb.jp

post-6671-0-13349200-1362398440_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.