Gå til innhold
  • Bli medlem

Sommerferien på fjellet alene med to gutter 6 og 9 år, trenger tips og råd om div


fiskekongen

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan man parkere bilen inne ved Synken? Er det lettgådd inn til Holken? Ser det er endel steinur oppover der, greit å gå for små krabater?

Fulgte du stien frem til Mårshallene, og gikk derfra og rett inn mot Holken?

Tror nok jeg har bestemt meg for denne turen ja :)

Det er parkeringsplass på Synken.  Tror det koster kr 50, - pr døgn.  Betalingsautomat (ikke kort - tror jeg)  Fra Synken går stien som du ser på skrå oppover.  Det er jevn stigning.  Når du kommer til toppen, gå mot Vikbekken og følg den oppover til Holken.  Det går fint an å slå opp teltet der, f eks første natten, og gå videre til andre enden på dag to.  Langs vannet på høyre siden går det sti til enden av vannet.  Ved denne stien er det flere dyregraver.  Før dyregravene er det god mobildekning.  Ved enden av vannet er det en stor slette hvor det er fint å sette opp teltet.  Der er også en innbekk, og fint å fiske.  Ved å følge bekken videre åpner et eldorado av vann seg.  Relativt kort vei å gå.

Det er også litt vier og einer til bål, men det er ikke noe å satse på.  Jeg kommer til å dra dit 12 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe underlag til gutta, og er redd for at sekken min blir tung når jeg skal bære alt. Er redd jeg må pakke i Reconpacken for å få ¨plass til alt, og den veier jo 4,7kg alene. Vurderer å kjøpe Neo air til dem, men det er dyrt og tåler ganske lite. Har dere noen andre rimeligere tips som er lett? Vanlig skum underlag blir kanskje litt hardt for dem å ligge på? Har jo selv mange netter på slike men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe underlag til gutta, og er redd for at sekken min blir tung når jeg skal bære alt. Er redd jeg må pakke i Reconpacken for å få ¨plass til alt, og den veier jo 4,7kg alene. Vurderer å kjøpe Neo air til dem, men det er dyrt og tåler ganske lite. Har dere noen andre rimeligere tips som er lett? Vanlig skum underlag blir kanskje litt hardt for dem å ligge på? Har jo selv mange netter på slike men.

 

Det er godt med mose ved Holken, slik at dere kan ligge rimelig godt med vanlig og billig underlag.

post-6671-0-67223800-1365072952_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe underlag til gutta, og er redd for at sekken min blir tung når jeg skal bære alt. Er redd jeg må pakke i Reconpacken for å få ¨plass til alt, og den veier jo 4,7kg alene. Vurderer å kjøpe Neo air til dem, men det er dyrt og tåler ganske lite. Har dere noen andre rimeligere tips som er lett? Vanlig skum underlag blir kanskje litt hardt for dem å ligge på? Har jo selv mange netter på slike men.

Antar du lar ungene bære noe selv? Det er ikke noe i veien for å la en 9-åring bære sine egne klær, mens 6-åringen nok burde bære rimelig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn veier vesentlig mindre enn voksne, slik at trykkbelastningen mot underlaget blir mindre sett i forhold til kroppens overflate. Da er det kanskje bra nok med en myk sovepose og et vanlig liggeunderlag for de fleste mindre barn. Våre barn har i hvert fall ikke klaget når de var mindre. Noe helt annet er at skumplastunderlag fyller mye om man skal ha med fire stykker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.