Gå til innhold
  • Bli medlem

Solotelt til mann 189 cm og 100+ kg


Bjorn

Anbefalte innlegg

Annonse

Gratulerer med flott telt. Jeg er samme størrelse som deg og har samme telt. Fungerer fint for meg både på sommer og vinter. Jeg pleier også å ha med relativt stor hund inn i teltet, og det er god plass til begge to :P Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig !

Teltet ligger på Posten i Bergen og venter på meg.

Jomfruturen blir muligens byfjellene rundt Bergen.

Reiser til Bergen om noen dager.

Gleder meg til å teste det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er teltet hentet på Posten og jeg har satt det opp hjemme. Ser lovende ut, ser ut som det blir plass til både meg og Norønna Syncroflex 125 L. Skal også finne Exped Downmat 9 LW og legge inn i teltet og teste.

Helgen blir brukt til å studere teltet og bli bedre kjent med det.

 

Lurer litt på hva slags plugger man bruker til hardt underlag. Hilleberg selger noe de kaller for titanplugger. Vil vanlig spiker med en taustomp fungere like bra?

 

Snøpluggen til Hilleberg hadde samme utseende som Helsport, men hadde en annen farge og var utstyrt med tau og plastikkkrok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt telt.

Jeg ville først prøvd billigløsningen med spiker eller noe lignende, riktignok under forhold som tillater litt feilmargin.

Selv har jeg vært positivt overrasket av hvor lite bardunering som er nødvendig på slike selvstående telt.(Har Allak) Det er også snakk om langt færre festepunkter enn på tunnelltelt. 

Kjempedeilig å bare slenge det opp for en litt lengre matpause :)

Av de fem overnattingene med telt i år, har jeg bare trengt pluggene en gang. Allikevel er nok det å ikke bardunere er en litt skummel vane å legge til seg. Forrige tur hadde det blåst opp mens jeg var borte fra teltet, og da jeg kom tilbake var helt trykt inn av vinden på den ene siden. Ingen skader heldigvis, men det var godt at det lå endel bagasje i innerteltet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Björn

Da er teltet hentet på Posten og jeg har satt det opp hjemme. Ser lovende ut, ser ut som det blir plass til både meg og Norønna Syncroflex 125 L. Skal også finne Exped Downmat 9 LW og legge inn i teltet og teste.

Helgen blir brukt til å studere teltet og bli bedre kjent med det.

 

Lurer litt på hva slags plugger man bruker til hardt underlag. Hilleberg selger noe de kaller for titanplugger. Vil vanlig spiker med en taustomp fungere like bra?

 

Snøpluggen til Hilleberg hadde samme utseende som Helsport, men hadde en annen farge og var utstyrt med tau og plastikkkrok.

Hillebergs y-peg är väldigt tåliga och håller att slå ned med yxa. Men är det hårt som betong så lär titan vara rätt. En länk som visar hur tåliga andra tillverkares y-pegs är, 16 sekunder in i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill.

Det får bli noen spiker i første omgang.

Tar med ekstra tau for å prøve ut trikset med litt ekstra "fortelt".

 

Prøvepakket ryggsekken og fant fort ut at her trenges det noen kompresjonstrekk.

Så det blir en tur i butikken i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg testet teltet i 2 netter. Lett å sette opp i halvmørket. Stor nok til å romstere med av- og på-kledning uten å føle at det blir for trangt. Dette teltet kommer jeg til å trives med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.