Gå til innhold
  • Bli medlem

Memurubu - Glitterheim, over Russvatnet eller breene?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har tenkt ny tur i Jotunheimen og vurderer Memurubu - Glitterheim.

Forstår det slik at det er to ruter - via Russvatnet eller gjennom Memurudalen og over breene.

 

Kjenner sommerruta fra Memurubu til Besseggen, og ser på kart at vinterruta bøyer av ved stiskillet.

Finner derimot ingen beskrivelse av turen? Turen over breene er greit beskrevet på Ut.no, men ingen erfaringer.

 

Har noen erfaring med turen fra en eller begge rutene fra Memurubu til Glitterheim - eller motsatt vei?

 

 

Mvh

Jan Erik

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er noen år siden jeg gikk der nå, men regner med det ikke har forandret seg så mye på de rutene. Ruten mellom Memurubu og Glitterheim over breene gikk jeg til Glitterheim, mens jeg har kun gått den andre veien fra Glitterheim til Gjendesheim (er jo mye av samme veien). Jeg syntes den ruta over breene er den definitivt fineste av de to rutene så mener jeg jeg hørte at det også er den høyeste kvistede løypen også. Det er ikke til å komme utenom at det til tider er mye motbakke over breene, men det er ikke avskrekkende i det hele tatt.

Glitterheim og Russvatnet løypa syntes jeg var ganske lett gått. Greit som transportetappe, men den andre ruten er finere syntes nå jeg.

Håper det var svar på noe av det du lurte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gået turen fra Glitterheim til Memurubu i påsken 1982. Jeg husker en kvistet rute over Styggehøbreen og via Styggehøbreskaret. Det er tur med en betydelig stigning og ret stejl nedkøring. Det var flot solskind, og dermed blev det en fantastisk flot tur med formidabel udsigt ved Styggehøbreskaret. Der var også ganske mange andre som gik samme rute den dag.

 

Umiddelbart vurderer jeg ruten via Rusvattnet, som værende ret enkel gået. Har også gået ruten fra Rusvattnet til Glitterheim samme påske.

 

Hvad du end vælger, så ønskes du god tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

Takk for svar! Ja, Russvatnet - Glitterheim er en grei transportetappe. Jeg var mest usikker på turen over vei stiskillet mot Besseggen - og hvordan forholdene er ned mot Russvatnet.

Nå har jeg fått svarene jeg lette etter.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gået turen fra Glitterheim til Memurubu i påsken 1982. Jeg husker en kvistet rute over Styggehøbreen og via Styggehøbreskaret. Det er tur med en betydelig stigning og ret stejl nedkøring. Det var flot solskind, og dermed blev det en fantastisk flot tur med formidabel udsigt ved Styggehøbreskaret. Der var også ganske mange andre som gik samme rute den dag.

 

Umiddelbart vurderer jeg ruten via Rusvattnet, som værende ret enkel gået. Har også gået ruten fra Rusvattnet til Glitterheim samme påske.

 

Hvad du end vælger, så ønskes du god tur.

Hei!

Takk for svar!

 

Det blir en vurdering hvor været vil spille en rolle. Russvatnet - Glitterheim har jeg gått et par ganger, og kjenner området.

 

JE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.