Gå til innhold
  • Bli medlem

Å lage igloo på tur - spesialutstyr for tørr snø


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

 Var noe usikker på om dette egentlig hørte hjemme i dette utstyrsforumet, men det er vel "bolig på tur" og snakk om utstyr.

The ICEBOX® is an affordable, lightweight, and packable tool for building a snow shelter in any snow conditions. An ICEBOX®igloo engineered for strength, stability, comfort, and ease of use is the added advantage you've been looking for. Much easier to build than quinzhees or snow caves.

sjekk http://www.grandshelters.com/index.html

 

Hva syns dere om denne ide'en og utstyret? Noen som har prøvd noe slikt? Virker litt fristende å bare ha med en slik sak på tur og basere seg på igloo. Spesielt når man skal ha base over flere dager. 

how-to-build-an-igloo-s2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt en sånn en gang med puddersnø og 12 minus ute. Da greide vi å bygge ca 1 m av veggene før det startet å rase. Ganske imponerende egentlig. Med kram snø tror jeg det skal gå veldig veldig fort å lage en iglo.

 

I bruk føles den ganske skranglete og spinkel. Den føles ikke som om den er verdt de 1500kr det fort koster å få den hit på berget, men den funker. Det er litt fancy fasong og mekanismer så det er vanskelig å lage en selv i mine øyne. En må lese bruksanvisningen nøye for å få det satt sammen riktig og det var ikke veldig intuitivt hvordan det skulle gjøres, men vi fikk det nå til.  Har du lyst og råd er det helt klart morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.