Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp , råd ,til kjøp av topputstyr ski,bindingar,sko,feller


henriette1962

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier så trenger eg hjelp til kjøp av nytt
utstyr,dette blir første gang eg kjøper meg topputstyr men har gått mykje i
fjellet men da på fjellski smørefri.



Har sett på 2 pakker på conrad sport, reine dynafit pakker
men er svært takksam for den hjelp eg kan få.


 

Er 164 cm høg, vekt 67 kg



Pakke 1

       

Dynafit Touring Wagon: Seven Summits + TLT Radical 7S + Speedskin   599 euro

      

Lengde  på skia  163

     

Sko : Dynafit TLT 5 Ytelse TF   499 euro



Ca totalpris for denne pakken inkludert frakt 1123 euro= Norske 8398


 

Blir lengda på skia for korte ??


 

Pakke 2

 

Dynafit Manaslu 12/13 Second valg (med inserts) Lengde på skia 169      299 euro 

      

Dynafit TLT Radical ST Baltoro inkludert 92mm stopper   499 euro

     

Sko : Dynafit TLT 5 Ytelse TF   499 euro

    

Feller kom med tips til ka eg skal kjøpe



Ca pris for denne pakken inkludert frakt – feller 1297euro = Norske 9699



Kommer vel litt moms i tillegg til de prisane eg
har oppgjett

 

 

mvh

henriette 1962



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det beste rådet jeg kan gi deg er å prøve skoene i butikk!

Enkelte dynafitmodeller er sykt smale, men ikke alle. Skoene skal være så god i butikken, at du kan gå med de i timesvis oppover, og etterpå skal du ha helt fine føtter til å kjøre nedover med. Ikke bli presset i butikken til å kjøpe trange nesten litt vonde sko fordi at de skal sitte maksimalt støpt fast på foten til den relativt korte nedoverturen.

Du kan eks. kjøpe ski og bindinger fra conrad, og kjøpe sko i butikk i norge, og samtidig høre om de kan montere bindingene for deg siden du er så grei å kjøpe sko hos de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe annet er jo at oppstår det skader på skia som dype sår i solen, fikser butikken det til en billig penge om du har kjøpt utstyret der. ellers så får en betale så det svir. Er veldig lett å se seg blind på pris og det er greit til det oppstår problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårfylling er ganske rimelig på Fast-bikes hvis du først får skiene preppa der. Tror prisene kan variere litt fra sted til sted. Å flytte bindinger koster som regel 300kr

 

Du får bytte støvlene på Sport-Conrad hvis de ikke passer. Men det er jo litt kjedelig hvis bindingene allerede er montert og du må gå opp eller ned en skall størrelse slik at bindingene kanskje må flyttes.  De fleste støvler kommer i skall som dekker 2 størrelser med forskjellig innmat for hver størrelse. Hvis du er usikker på støvlene er det kanskje greit å bestille pakken umontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd den skoen før du bestiller. Men det bør ikke være noe problem, da det er en populær sko mange butikker tar inn. 

Når det gjelder lengde på ski er din egen lengde et veldig bra utgangspunkt. Hvis du må velge mellom to størrelser tar du den som har kortest avstand til din egen høyde. 

 

Passer skoen hadde jeg tatt i mot et så godt tilbud. Jeg kjenner ikke godt nok til skiene at jeg ønsker å gi noen anbefalinger der..

 

Ida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.