Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose for dame, fjellet sommerstid


Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg tenkte vi skulle vandre på Hardangervidda til sommer'n, og jeg må derfor kjøpe inn en sovepose til. Vi skal sove i telt.

 

Tenkte i utgangspunktet å gå for en 15F pose, men kan det kanskje være lurt å gå for en 0F? Vil nødig at hun skal fryse :-)

 

Hvor varm pose bør man ta med til en dame på vidda sommerstid?

 

Corrado

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Nå spørs det hva du mener med sommeren, kan være kalde netter i f.eks. juni.

Hvor godt man takler kulde variere fra person til person i utgangspunktet, samt at faktorer som mat -og væskeinntak, hvor sliten man er/føler seg og litt med hvor lenge man har vært på tur.

Vil anbefale en pose som går ned mot et par minus, husk også at posen ikke bør være for lang, evt. en dedikert sovepose laget for kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona er litt frossen av seg, som damer som ofte er. Hun bruker en Ajungilak 3 sesongers pose.Husker ikke helt navnet i farta. Mulig det er Altitude.

Dette er en dunpose som skal ha en komfort temp på -3 for damer. Nå er jo dette som kjent ikke noe eksakt vitenskap. Men for å komme til poenget. Hun har med seg en tynn fleece pose som hun kan bruke innvendig hvis det er litt kjølig. Dette har vært suksess hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.