Gå til innhold
  • Bli medlem

Manepe

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei. Fyllte du opp med mat og fuel på alle tettstedene du var innom? Hvor mye bar du på det meste? Ingen pulk? Jeg tror jeg ville ha fjernet beskyttelsesfolien på vindskjermen, kan ikke være noe stas med smeltet plast i maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Takk for veldig hyggelige kommentarer!

 

 

Hei. Fyllte du opp med mat og fuel på alle tettstedene du var innom? Hvor mye bar du på det meste? Ingen pulk? Jeg tror jeg ville ha fjernet beskyttelsesfolien på vindskjermen, kan ikke være noe stas med smeltet plast i maten :)

 

Hehe. Du sier noe, men har nok unngått å få den i maten. Skjermen har dessuten knekt flere steder i løpet av lang tids bruk, så akkurat nå er det plasten som i stor grad holder den sånn nogen lunde sammen :)

 

Jeg bar mat for cirka ti dager av gangen, og handlet i hovedsak bare i Eggedal og Rollag, i tillegg til en bitteliten oppbufring på Noresund. På det meste veide nok sekken i underkant av 35 kilo. Har lagt ut full pakkeliste her: http://manepe.no/oslo/2013/01/11/den-store-pakkelista/ . Vurderte pulk, men droppet det på grunn av varierende terreng. Stort sett hadde det vel vært en grei løsning, men hadde også slitt unødvendig mye i tett skog og trange elvedaler.

 

 

hei og takk for rapporten. Nå fikk jeg ny fin bakgrunn på pc-skrivebordet :smile:  Angående ski og feller, antar at det var av og på med fellene etter forholdene? Hvordan fungerte ski i kuppert terreng med tett skog? Kunne det vært aktuelt å bruke truger på turen istedet?

 

Hvilket bilde endte du med? :) Faktisk brukte jeg feller sammenhengende gjennom hele turen, bortsett fra akkurat i nedkjøringen fra Trillemarka til Rollag i Numedal. Det glir helt ok. Med tung sekk er det begrenset hvor fort man klarer å gå uten feller uansett, og jeg foretrekker stabiliteten man får ved å "alltid" ha et feste som sitter, uansett vær og føreforhold. Hadde dessuten aldri dårlig tid. Av samme grunn fungerte også skiene helt strålende i kupert og tett skog. Så lenge man tar tida til hjelp, går det meste helt greit. Truger vurderte jeg aldri, men tror uansett ski er et bedre valg på så lange og varierte turer som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket bilde endte du med? :) Faktisk brukte jeg feller sammenhengende gjennom hele turen, bortsett fra akkurat i nedkjøringen fra Trillemarka til Rollag i Numedal. Det glir helt ok. Med tung sekk er det begrenset hvor fort man klarer å gå uten feller uansett, og jeg foretrekker stabiliteten man får ved å "alltid" ha et feste som sitter, uansett vær og føreforhold. Hadde dessuten aldri dårlig tid. Av samme grunn fungerte også skiene helt strålende i kupert og tett skog. Så lenge man tar tida til hjelp, går det meste helt greit. Truger vurderte jeg aldri, men tror uansett ski er et bedre valg på så lange og varierte turer som dette.

Ja med truger så må man jo løfte beina hele tiden. Med langfeller glir det jo litt.

Jeg bruker nr 7 nå, lastet også ned nr 4 og nr 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.