Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger turtips og erfaringer til 7-dagers sommertur


-Øyvind-

Anbefalte innlegg

Turtips til flott natur

 

Jeg å fatter`n planlegger en syvdagers fjelltur / skogstur til sommeren og lurer på om noen har noen flotte turområder å anbefale fra egne erfaringer.

Jeg utelukker i utgangspunktet ingen steder i Norge, men ser helst for meg å traske i høyden 750 m.o.h til 1400 m.o.h og fortrinnsvis litt utenfor turiststier o.l.

Overnatting blir med telt og fiskestanga pleier å sitte rimelig løst når vi er på tur, så gode vann i området er heller ikke å forakte.

 

Så hvis noen kjenner til gode turområder eller "ruter" med flott natur og pent vær så tas det imot med stor takk.

 

Øyvind

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pussig at du enda ikke har fått noe respons.

 

Her kommer i allefall et forslag fra meg:

 

Hardangervidda vest for Mogen:

Ta båten fra Skinnarbu over Møsvatn til Mogen turisthytte (flott båttur!!). Der kjøper dere fiskekortet som kalles SAMS. Kortet dekker et stort område helt øverst i Telemark med mange fine fiskevann. Der har dere et flott område til en fin uke. Ta en titt på turrapporten min her: http://bjarnesturblogg.blogspot.no/2012/08/hardangervidda-2012.html

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et flott området det der.

Og du selger det jo bra inn med den bloggen, god lesing.

 

Vi hadde en tur oppi Vikbekkfjellet knappe 7-8km lenger øst for området du beskriver i fjord sommer.

Så i år ser jeg for meg å finne et litt annerledes og nytt landskap som må oppdages.

 

Du skal uansett ha takk for tipset, området ligger absolutt som en "sikker vinner" hvis man er ute etter en god fjelltur på Hardangervidda.

 

Kom gjerne med flere forslag  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt meg fore å gå Rendalen på langs, og har delt opp i 3 etapper hvor jeg skal gå siste etappe til høsten. Har fulgt grensa mellom Engerdal og Rendalen fra Osdalen og gått langs sørøst-siden av Sølen så langt. Siste etappe går fra Fiskevollen gjennom Sølendalen og Spekdalen. Her er det flott turterreng, flere fiskevann, og langt mellom turistene,

 

Jeg har ikke vært i Femundsmarka selv, men planlegger å angripe den i neste prosjekt. :smile:

 

Bildet er tatt fra innunder Sølen og sørover.

post-8833-0-61545200-1361699884_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turtips til flott natur

 

Jeg å fatter`n planlegger en syvdagers fjelltur / skogstur til sommeren og lurer på om noen har noen flotte turområder å anbefale fra egne erfaringer.

Jeg utelukker i utgangspunktet ingen steder i Norge, men ser helst for meg å traske i høyden 750 m.o.h til 1400 m.o.h og fortrinnsvis litt utenfor turiststier o.l.

Overnatting blir med telt og fiskestanga pleier å sitte rimelig løst når vi er på tur, så gode vann i området er heller ikke å forakte.

 

Så hvis noen kjenner til gode turområder eller "ruter" med flott natur og pent vær så tas det imot med stor takk.

 

Øyvind

Anbefaler Rago Nasjonalpark. Vill og rå natur med mange flotte fiskevann.

Du kan lese om turen vi hadde til Rago på bloggen min. Vi var der i en uke. http://turopplevelser.blogg.no/1343780237_rago_nasjonalpark_dag.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.