Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltnyhet - First Ascent Katabatic tent


Emanuel Desperados

Anbefalte innlegg

Kom over denne herligheten når jeg kikket på en dokumentar fra basecamp på Everest og fant ikke noen tråd, so here goes.

 

 

Teltet kom i salg i April og har allerede vunnet den "Gear of the year 2012" og rukket å bli et fast innslag på basecamps rundt omkring i verden. Teltet blir markedsført som et 2+ person telt, men da på samme måte som VE-25 som også rommer 3 personer uten problemer. Teltets direkte konkurenter vil nok være Trango 3.1, TNF VE-25 og Mountain Hardware EV3, men ut ifra det jeg har sett av teltet på bilder og videoer på nett, er nok dette noe av det mest imponerende jeg har sett av struktur på et 2-3 personers telt til nå.

 

 

 

 

 

Produsentens hjemmeside: http://www.eddiebauer.com/EB/First-Ascent/Gear/First-Ascent-Tents/index.cat

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint telt det der.

Vurderte å kjøpe det men valget falt på Terra Nova Superlite Quasar pga. vekta.

Quasar finnes også i en 5kg utgave, og om jeg skulle valgt et så tungt telt ville nok Katabatic med samme vekt kansje blitt valget.

Liker godt den ekstra spilen de har satt på siden. Vil tro det gir litt ekstra vindstyrke der.

Foreløpig har jeg dog ikke sett noe behov for mer vindstyrke hos Quasar teltet jeg har. Men nå har jeg ikke vært ute i orkan med det enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.