Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellheimen 6 Camp hva tror folket?


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har tro på det her http://www.helsport.no/no/produkter/TELT/_Pro/Fjellheimen_6_Camp

Tenkte selv og første kjøpe fjellheimen 4 superlight men når det viser seg att det er "kun" 200cm brede på innertelte tror jeg att det kommer til og bli veldig trangt og ligge 4 stk her (enda det er 2 små barn og 2 vokse) men nå lurer jeg på og gjøre dama litt mere fornøgd og eller kjøpe det 6 camp siden "3 mans telt er 2 mans telt og 4 mans er 3 mans telt vi kan ikke kjøpe 4 mans telt" som dama så pent sier ;)

 

ser jo veldig bra ut hva tror dere? noe som skal kjøpe seg det her :)?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvaliteten tviler jeg ikke på. Et artig telt også der man vel kan koble fra det ene innerteltet å legge igjen hjemme hvis man ikke er så mange med på tur og likevel ha et stort romslig telt. Da får man et stooort yttertelt til kokkelering m.m.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka på det, men det blir masete å klipse bort det lille innerteltet ved f.eks matlaging. Dessuten er det vanskelig å organisere plass til sekker, mat, søppel, 4 hauger ytterklær etc. når begge innerteltene er i bruk.

I kombinasjon med tarp, eller i finvær når mesteparten av utstyret ligger ute kan teltet fungere ok.

Ville heller satset på Svea 4 Camp i denne vektklassen.

Fordelen er at man kan ligge på tvers og få 240 til rådighet. Rette vegger og 2 fortelt/innganger er også positivt. Lett å organisere med andre ord. For ikke å snakke om muligheten til fantastisk lufting.

Jeg har selv Fjellheimen 4 Camp, og vi er 2 voksne og 2 barn. Det er litt trangt i bredden, men går greit tross alt. Liggeunderlagene overlapper hverandre, og litt knuffing må til før roen senker seg helt.

Glemte å nevne nyheten Storheia 4 Camp som ett annet rimeligere alternativ med bredde på 215 og fin takhøyde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@finnjpedersen vi får se hvem som vinner i heimen jeg som liker minst mulig vekt eller dama som vil ha "alt" ville vel ha med huset hvis hun fikk bestemme ;)

jeg har veldig lyst på det fjellheimen light 4 camp tror det vil fungere veldig bra siden barna er 4 og 1 år,Når dem blir større vil dem sikkert ha egent telt og da kan dem få bruke http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/mountain/shelters/firstlight-tent/ (som veier ca 1.5kg) så kan jeg og dama gå tilbake til 3 mans tunnel telte (som veier 2.5 kg) 

 

Var veldig bra inspill med tanke på matlaging/rot osv,vil som du sier bli vanskelig i virkeligheten og vil skape bare mye rot tror jeg,hvis man skal sove ute i "fortelte"

 

Tror jeg får ta med dama på xxl og sette opp et par telt og se hva vi kommer til ende på,siden det er hun som sjefen når alt kommer til alt :)

 

Storheia syns jeg virket litt tungt og da er det bedre og gå får Svea syns jeg eventuelt hilleberg og Keron 4gt ja ja skal ikke være lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.