Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose (ASIA TUR)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og en kompis har bestemt oss for å dra nedover til Asia på backpacker tur. Kommer nok til å sove i telt for det meste. :roll:

Landene vi blir å dra til er: Russland (Tar tog gjennom hele landet), Japan, Kina, Vietnam, Laos, Thailand, Fiji, Malaysia, India - og Mongolia på vei hjem.

Siden at man ikke er helt sikker på hvordan det er å sove der nede, vil jeg gjerne vite hva som er best av Silkelakenpose eller en sovepose i dun (eks.Ajungilak Altitude Summer som jeg ser på). Det er komfort jeg ser etter, så det er ikke så farlig at soveposen i dun koster litt mer enn en silkelakenpose :wink:

Noen meninger rundt hva som er best å sove i eller andre forslag?

Tar gjerne imot tips visst dere har noen når det gjelds turen vår :)

Sier på forhånd takk!

- Ted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Dersom dere ikke skal oppholde dere mye i høylandet hvor det kan være kaldt om natta så kan jeg ikke forstå annet enn at en dun-pose vil være overkill så det holder. Vil da på det sterkeste anbefale bruk av silkelakenpose som har sin misjon både når det er varmt ("kjøler/svaler) og kaldt (varmer). Noe annet vil bli uutholdelig varmt, og dere ville kun kunne ligge oppå posen.

Dersom dere ikke har et telt som er totalt "myggsikkert" så vil jeg også anbefale dere å ta med myggnett. Disse får du kjøpt til en grei pris på veldig mange steder. Vil da anbefale at dere kjøper den typen som er impregnert da insektene skyr denne i større grad. Vha myggnettet slipper dere både stikk/kløe og det reduserer sjansen for malaria, som vil kunne ødelegge store deler av ferien.

Regner med at dere ellers har bra med opplysninger om hva dere trenger å ta med at ting og tang, men skal likevel nevne to ting som kan være PREKÆRE. Dersom det er noen som sitter og spiser så trenger de ikke lese lengre :roll:

Når jeg er ute og reiser liker jeg å prøve ny mat og drikke, og prøver gjerne de mer "lokale restaurantene" og gateselgere/marked mm. Jeg får mange fantastiske opplevelser på denne måten og veldig god kontakt med lokalbefolkningen, men det er ikke til å stikke under en stol at man fort kan pådra seg en del magetrøbbel på denne måten. Det har jeg imidlertid godtatt som en grei pris for å kunne gjøre de tingene jeg gjør. For å begrense skadene har jeg alltid med både imodium (mot diarè) og miniklyx (mot forstoppelse). Anbefales - man skjønner ikke hvor nyttig dette kan være før man har følt det på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke helt planlagt ennå - men jeg tror vi kommer til å gjøre mange impuls avgjørelser, at vi tar det der og da når vi kommer til det landet hvor vi blir å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.