Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger ny slange til Nova! Hvor?


oddeiste

Anbefalte innlegg

Har prøvd å lete på nettet, men finner bare rep kit med pakninger og lignende.

Slangen lekker i den vridbare koblingen som er skrudd fast på brennern, ikke så hyggelig når hele brennern tar fyr.

Hvis noen har en brukt en til overs så kjøper jeg gjerne den til en fornuftig pris.

Brenneren er Nova, ikke Nova +. Regner med den er 10-12 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kanske dette gjelder din primus? Sjekk QA nummer.

http://www.optimusstoves.com/usen/service/nova-recall/

As a result of reports of fuel leakage from a damaged fuel line or O-ring, Katadyn North America is recalling some Optimus Nova and Nova+ multi fuel stoves and some spare parts kits.  See the CPSC Press Release for additional information or review the FAQs.  If you bought your stove between January 2009 and September 2010 and it has a black burner housing and shows a QA-number from QA000011-QA007313, please fill in the form below to register for this recall. The QA-number of the stove is located on the side of the black burner housing.  Nova and Nova+ stoves with silver burner housing have no QA-number and are not affected.  If you have questions, please contact Katadyn/Optimus Customer Service 800 755 6701 (extension #3). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lete på nettet, men finner bare rep kit med pakninger og lignende.

Slangen lekker i den vridbare koblingen som er skrudd fast på brennern, ikke så hyggelig når hele brennern tar fyr.

Hvis noen har en brukt en til overs så kjøper jeg gjerne den til en fornuftig pris.

Brenneren er Nova, ikke Nova +. Regner med den er 10-12 år gammel.

Hei. Vil påstå at dette er en vanlig feil på hurtigkoplingen på denne utgaven, har vel byttet 2-3 hurtigkoplinger på mine to Novaer. (Jeg regner med at du mener hurtigkoplingen lekker, og ikke slangen?)Uansett, så er som nevnt Vidar på Uniflame Supply mannen når det gjelder deler til bl.a Optimus. Husk bare på å aldri si ordet "Primus" til ham...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næi det er ikke hurtigkoblinga som lekker:-), ja koplinga inn på brenneren er vridbar (antageligvis derfor den lekker). Har forsøkt å skru av og på slangen, men den lekker fortsatt imellom mutteren og slangen.

Aha, der slangen går inn på spindelen,ja. Det er verre, for der er det ingen o-ring heller. Har du forsøkt å ta det helt fra hverandre og rengjøre? Bytt gjerne filteret i samme slengen og skru godt til.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet sammen to tråder og kopierer derfor inn fra den andre. Svaret tåler å stå i begge.

 

Når det gjelder feil i hurtigkoplingen... Ofte kan denne "feile" ved frakopling eller "mislykket" tilkobling. Løsningen er å trekke tilbake utløserringen. Og som allerede nevnt, slangen skal ikke kunne roteres i motsatt ende av hurtigkoblingen.

 

Når det gjelder lekkasje i hurtigkoplingen skal det lite til. Det vet alle med erfaring fra trykkluft. Jeg beskytter "hann-delen" med en bit plastslange som jeg trer over. Delene er jo krommet og en ripe eller flassing og du har lekkasje.

 

:)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg i tvil. Såpass i tvil at jeg gikk ut av min varme seng, opp på loftet og fant frem min trofaste Nova. Skal ikke koblingen som avbildet nedenfor kunne snurres rundt? Min kan. Men ble i tvil om den har kunnet det før eller ei....

 

nova.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.