Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettvektstelt + tarp?


jonjon

Anbefalte innlegg

Hei, her kommer telt-tråd nr. 142 ;-)

 

Skal kjøpe et nytt lett 3-sesongs telt når jeg reiser til USA. Teltet er ment til og brukes stort sett når jeg er på solo-turer, men gjerne ha muligheten til å huse 2 personer. Det vil bli brukt både over og under tregrensen, men må tåle kraftig vind på høyfjellet sommerstid. Har kommet fram til 3 alternativer og ønsker gjerne kommentarer eller erfaringer. Kom også gjerne med andre alternativer...

 

1) Terra Nova laser photon 2 + tarp: Utrolig lett telt som man kan få til en grei pris. Er skeptisk til slitestyrke og hvor mye vær det tåler. Med en tarp kan vel dette være et behagelig alternativ for lengre turer?

 

2) Hilleberk Akto + tarp: Ligner veldig på Terra nova, men virker ut ifra kommentarer på internett som et meget solid telt. Litt tyngre og finnes vel bare som 1-manns telt? Også litt dyrere enn Terra nova.

 

3) MSR Carbon Reflex 2: Dette teltet virker mer romslig og bør fungere bra uten tarp. Er litt tyngre enn de to andre alternativene, men litt skeptisk til slitestyrke og dårlig vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laser har jeg ingen jeg kjenner som har. Er jo veldig lett men usikker på holdbarhet på de.

Akto er 1 manns. Men det tåler en del vær og vind.

Carbon Reflex er fint telt men siden innertelt bare er netting og teltet lufter langs bakken så er det nok ikke førstevalget i sterk vind. Blir fort trekk inne.

Egner seg bedre i still omgivelser sommerstid.

Et som ligner på Carbon Reflex er dette https://www.bigagnes.com/Products/Detail/Tent/copperspurul22012. Men det har en del duk oppover på innertelt så det ikke trekker så mye. Annet fra samme leverandør https://www.bigagnes.com/Products/Detail/Tent/slaterul2%2B. Enda lettere og har duk i innertelt men er litt mindre fortelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.