Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandretur i Pasvik


Myrull

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få til en vandretur i Pasvik fra rundt 15. mai og et par ukers tid. Det jeg lurer på er om det er sannsynlig at snøen er forsvunnet og om man kan gå til fots eller om det er vel tidlig?

 

Jeg var i Pasvik i 10 dager i starten av oktober i fjor og ble helt forelsket i området, så nå må jeg bare tilbake igjen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å få til en vandretur i Pasvik fra rundt 15. mai og et par ukers tid. Det jeg lurer på er om det er sannsynlig at snøen er forsvunnet og om man kan gå til fots eller om det er vel tidlig?

Jeg var i Pasvik i 10 dager i starten av oktober i fjor og ble helt forelsket i området, så nå må jeg bare tilbake igjen :-P

Hei. Jeg og min kjære gikk i Pasvik fra 15 mai, i ca to uker i fjor. Det gikk helt fint, men det var fortsatt is på en del av vanna. På grunn av snøsmelting var elvene større enn vanlig. Men i det store og det hele var det ingen problem å gå til fots på denne tiden. Du kan lese en turrapport her http://panneband.blogspot.no/2012/10/vre-pasvik-nasjonalpark-15052012.html

Vi ble helt forelsket i dette området og drømmer om en ny tur hit. Må også nevnest at vi ikke møtte en eneste person på disse to ukene.

God tur!

Anders

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei. Jeg og min kjære gikk i Pasvik fra 15 mai, i ca to uker i fjor. Det gikk helt fint, men det var fortsatt is på en del av vanna. På grunn av snøsmelting var elvene større enn vanlig. Men i det store og det hele var det ingen problem å gå til fots på denne tiden. Du kan lese en turrapport her http://panneband.blogspot.no/2012/10/vre-pasvik-nasjonalpark-15052012.html

Vi ble helt forelsket i dette området og drømmer om en ny tur hit. Må også nevnest at vi ikke møtte en eneste person på disse to ukene.

God tur!

Anders

Nydelige bilder! Takk for rapport:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover bamsefar i november eller december?? Planlægger tur i denne/næste måned til netop Pasvik. Er der nogle forholdsregler jeg bør etage mig når jeg er på solotur i Pasvik. ;)

 

Bjørnen er nok i hi på den tiden.

Men den russiske bjørnen sover nok ikke,

så du må ikke sulle deg for langt inn i nabolandet vårt.

Tipper du vil bli tauet inn til Murmansk for en lettere samtale med KGB eller GRU..... :shock:

 

Dersom det har kommet en del snø så er den sikkert veldig løs og det hemmer framdriften:

 

http://www.fjellforum.no/topic/26515-pasvik-i-februar/?hl=pasvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Veldig fin turrapport!!

 

Har selv tanker om en tur dit selv til sommeren, vil nok bli i juni-juli en gang.  Leser at dere var der oppe i to uker, men er det mulig å bruke en uke, eller blir det knapp tid tror du?

Og skjønnte at dere kjørte buss fra Kirkenes. Har du noe link til busselskap med rutetider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin turrapport!!

 

Har selv tanker om en tur dit selv til sommeren, vil nok bli i juni-juli en gang.  Leser at dere var der oppe i to uker, men er det mulig å bruke en uke, eller blir det knapp tid tror du?

Og skjønnte at dere kjørte buss fra Kirkenes. Har du noe link til busselskap med rutetider?

Du får nok utforsket mye av parken på ei uke, den er jo ikke så stor:) Når vi brukte to uker tok vi oss svært god tid.

Når det gjelder buss så går det en fra Kirkenes til Vaggetem http://www.boreal.no/ruter/640-kirkenes-svanvik-vaggtem-article284-239.html

Fra vaggetem går du skogsvegen mot Sortbrysttjern og videre til Ellenkoia, da har du et fin utgangspunkt for turen videre.

Om du velger samme rute som oss, går det fint å gjøre turen på ei uke.

Husk å skriv turrapport:)

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for informasjon :-)

 

Nå tror jeg ganske sikkert at det blir tur dit i til sommeren :-)

Bare kjekt det, du kommer nok til å fin tur. Vi skal ta turen i Pasvikdalen til sommeren igjen og starter ca 15 mai i Vaggetem vi også. Får håpe det blir lite snø der oppe i vinter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bare kjekt det, du kommer nok til å fin tur. Vi skal ta turen i Pasvikdalen til sommeren igjen og starter ca 15 mai i Vaggetem vi også. Får håpe det blir lite snø der oppe i vinter:)

Tror ikke det har vært mindre snø på 70 år i forhold til hvor lite snø det er nå. Blir sannsynligvis rekordtidlig bart i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.