Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Softskin Mat - Fantastisk liggekomfort


Anbefalte innlegg

Softskin Mat er et selvoppblåsbart, varmt og komfortabelt liggeunderlag. Med en tykkelse på 7,5 cm.

Har hatt dette liggeunderlaget i 2 år nå og fått testet det grundig. Har brukt det hele året, sommer, høst, vinter og vår.

1458045-8-1351347588668.jpg

Softskin Mat er et stort og tykt underlag med fantastisk liggekomfort. Det er det mest komfortable liggeunderlaget jeg har hatt og har uten tvil gjort overnattinger ute i guds frie natur til en mer behagelig opplevelse.

Isolasjonsevnen er også meget bra, slik at dette er et ypperlig liggeunderlag vinterstid. Det er selvoppblåsende, men man må blåse en del selv for at det skal fylles helt. Friksjonen er bra slik at det ikke er noen fare for å gli av liggeunderlaget, selv om man ligger litt skeivt eller litt nedover.

Softskin Mat har faste pakk og transportreimer. Jeg opplevde at en av disse røyk når jeg strammet hardt, men jeg sendte da inn liggeunderlaget og fikk et nytt. Veldig god service!

Det medfølger reprasjonssett i egen lomme i den medfølgende pakkposen.

Det eneste minuset med Softskin Mat er vekten. Det veier såpass mye som 1790g, så det er nok ikke noe for gramjegere.

Alt i alt er dette et liggeunderlag for den som ønsker den beste liggekomforten og ikke er så opptatt av vekt. Anbefales!

Liggeunderlaget fikk tittelen beste liggekomfort i test hos klikk.no. http://www.klikk.no/...ticle500693.ece

Flere tester finner du på http://turopplevelser.blogg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da voldsom til vekt da!? Hva er volumet sammenpakket/sammenrullet? Jeg er en voksen mann som finner utmerket liggekomfort til langt under kiloen. Du må jo være glad i å bære ;)

Fin omtale da.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsom til vekt da!? Hva er volumet sammenpakket/sammenrullet? Jeg er en voksen mann som finner utmerket liggekomfort til langt under kiloen. Du må jo være glad i å bære ;)

Fin omtale da.

:)

Her ser du volumet på liggeunderlaget(den gule pakkposen festet på sekken). Det tar litt plass, men liggekomforten og isolasjonsevnen veier opp for vekt og volum. Skal sies at jeg primært bruker dette underlaget på vinterturer med pulk.

1458045-7-1360065527378.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Exped DLX9 liggeunderlag som utrolig nok er lettere enn TS anbefaling. Blir aldri til at jeg bruker dette lenger da jeg har funnet at Neoair med sine få hundre gram gir komfort nok

i massevis. Kombinerer man Neoair med et superlett skum underlag synes jeg det blir en løsning med større fleksibilitet som fint fungerer til vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.