Gå til innhold
  • Bli medlem

Klatrepakke for nybegynner


Hawk!

Anbefalte innlegg

Har kikket litt rundt på nettet etter startpakker for klatring(innendørs primært). Noen som har noen gode råd angående utstyr og hva som må være med, eller hva som ikke trengs. Regner med at ei starpakke fra en seriøs bedrift ikke har med for mye tull, men man vet jo aldri. Tenker å høre litt med klatrefolket der hvor jeg regner med jeg kommer til å klatre mest, men alltid greit med litt innspill fra FF-folket. Vet jeg kommer til å klatre steder hvor jeg ikke har tilgang til å låne utstyr, så derfor tenker jeg å skaffe meg en grei pakke først som sist.

Mellom 400-1000(alt avhenger jo litt av hvor mye som skal i pakka) ser jeg for meg å bruke. Helst i nedre sjiktet.

Og om noen skulle ha noe liggende de vil prøve å selge meg, så værsågod sett i gang. Handle brukt er jeg ikke fremmed for, bra for miljøet og kontoen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal du klatre innendørs, så er det i grunn bare sko og sele som du selv må ha. Tau, kalkpose, brems og karabiner kan være på deling mellom deg og den/de du klatrer med. Med det sagt så er det en fordel å ha sin egen brems hvis partnerene dine har forskjellige slik at du blir vant med din brems og kan sikre bra med den. Likeså med med det andre utstyret, men det kan du eventuelt kjøpe senere.

Bruk litt tid i butikken på å finne deg sko og sele som du liker. Blir fort dyrt å bytte ut utstyr som etter bare litt bruk viser seg å være ubehagelig.

Vet at oslosportslager, sportsnett og vpg har hatt pakker, men kan ikke huske å ha sett pakker som inkluder sko i nærheten av 400kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.