+Tom42 Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 I flere år har jeg hatt glede av "andersj.se", dette unikum av ideer. Men når jeg søker på han får jeg meldingen om at siden ikke er å finne. Noen forslag? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Iver Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Kanskje nede for vedlikehold? Jjeg bruker ofte web arkivet - finner siden her http://web.archive.org/web/*/http://andersj.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koppen Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Anders Jonssons altmuligside har ikke vært oppdatert på flere år. Jeg stilte et liknende spørsmål i Friluftsliv sitt forum og fikk faktisk svar fra Anders selv som kunne fortelle at det bare var slik at forskjellige ting opptok ens tid litt forskjellig i forskjellige faser av livet. Han hadde ikke noen spesielle planer angående sidene, men regnet med at han dukket opp med oppdateringer når tiden var inne. Husker jeg ikke feil hadde familien flyttet også. Jeg vil tro domenet og hostingen har gått ut og at det er derfor sidene er nede (de har vært det ganske lenge nå), men at han sitter på alt materiale slik at de plutselig dukker opp igjen når han finner tiden inne. Jeg har "alltid" gledet meg over sidene hans og savner de også. Håper han leser i forumet og blir inspirert til å ta opp tråden igjen! Forøvrig lurer jeg på om han skriver i www.utsidan.se så kanskje det kunne være en ide å stille spørsmålet der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Anders Jonssons altmuligside har ikke vært oppdatert på flere år. Jeg stilte et liknende spørsmål i Friluftsliv sitt forum og fikk faktisk svar fra Anders selv som kunne fortelle at det bare var slik at forskjellige ting opptok ens tid litt forskjellig i forskjellige faser av livet. Han hadde ikke noen spesielle planer angående sidene, men regnet med at han dukket opp med oppdateringer når tiden var inne. Husker jeg ikke feil hadde familien flyttet også. Jeg vil tro domenet og hostingen har gått ut og at det er derfor sidene er nede (de har vært det ganske lenge nå), men at han sitter på alt materiale slik at de plutselig dukker opp igjen når han finner tiden inne. Jeg har "alltid" gledet meg over sidene hans og savner de også. Håper han leser i forumet og blir inspirert til å ta opp tråden igjen! Forøvrig lurer jeg på om han skriver i www.utsidan.se så kanskje det kunne være en ide å stille spørsmålet der? Hei Koppen Har rettet en henvendelse til Utsidan og bedt dem å svare her på forumet. Har også sagt at mange savner Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 Fikk svar fra Utsiden på mail: Hej Han har blivit av med sitt webbhotell, men vi har en diskussion om att lägga ut det på Utsidan - om han kan få tag i en backup av sidorna Dette til etterretning. Er det forresten noen som har lagret andersj.se under favoritter? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koppen Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 Er nok et utslag av Murphy's lov dette. Jeg hadde for vane å lagre alt jeg fant ut at var interessant, men resultatet ble bare uoversiktelig lagring. Så begynte jeg med en strukturet favorittmappe og da skjedde jo selvsagt at sider forsvant fra nett slik at jeg satt der med en ubrukelig link... Å lagre andersj.se under favoritter hjelper nok ikke stort siden en bare lagrer linken til sidene, ikke innholdet. Dette måtte i så fall kopieres og lagres spesielt. Men jeg er overbevist om at Anders Jonsson tar opp igjen tråden, og jeg er like overbevist om at han har stålkontroll og orden på både backup og annet, det bar virkelig sidene hans preg av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Iver Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 De gamle sidene ligger vel der på den lenken jeg la ut? Bare å velge dato for webside ... Tror e Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 1, 2013 Author Share Posted February 1, 2013 De gamle sidene ligger vel der på den lenken jeg la ut? Bare å velge dato for webside ... Tror e Tapatalk Hei Må bare konstantere at jeg må ha det meste inn med teskjeer. Fant selvfølgelig siden da. Thank you!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koppen Posted February 1, 2013 Share Posted February 1, 2013 De gamle sidene ligger vel der på den lenken jeg la ut? Bare å velge dato for webside ... Tror e Tapatalk Så den. Takker. Jeg tenkte mer på Anders selv og hans "råmateriale". Så vidt jeg husker er han IT-proff, så han koder sikkert HTML fra scratch og da er det jo rimelig lettvindt å ha opplegget så klart på BU at en bare laster det opp på nytt. Vi hører nok fra ham igjen, håper jeg. Og så ville jeg gjøre oppmerksom på at fovoritter normalt kun inneholder linker og ikke datainnhold. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Iver Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 En spinoff fra denne tråden - som omhandlet kopiering av webadresser er lagt her http://www.fjellforum.no/topic/26080-hvordan-kopiere-adresser-utskilt/#entry245333 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 En spinoff fra denne tråden - som omhandlet kopiering av webadresser er lagt her http://www.fjellforu...lt/#entry245333 Jeg oppsøker psykolog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marihøna Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Eg kjem inn på www.andersj.se utan problem og feilmeldingar, og alt innhald ser ut til å vere intakt =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Iver Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Eg kjem inn på www.andersj.se utan problem og feilmeldingar, og alt innhald ser ut til å vere intakt =) Det er flott. Flyttet sidene til ny server den 6/2 2013. Spørs om han ikke har fått hint om at sidene var savnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Tom42 Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 Det er flott. Flyttet sidene til ny server den 6/2 2013. Spørs om han ikke har fått hint om at sidene var savnet Jamen så flott. Igjen et godt eksempel på at det nytter å spørre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts