Gå til innhold
judas

Tips til brennerunderlag.

Anbefalte innlegg

Snart er årets første skikkelige vintertur på trappene og i den forbindelse tenkte jeg at jeg skulle

lage meg et slags brett/plate som jeg kan feste både flaske og brenner til. Tror at det da blir lettere

å ha kontroll på dette ved fyring i telt.

Har tenkt at et billig serveringsbrett i metall kunne være et greit utg.pnkt?

Noe ala dette Skjult lenke - logg inn for å se den

Så var det festene da. De bør jo være ikke-brennbare, og lette å ta av å på.

Til flaska kunne kanskje lærreimer være no...? Ikke helt sikker på dette.

Jeg vet endel lager seg slike, men jeg finner ikke noe. Husker det var noen dårlige bilder på en friluftsliv.no artikkel for mange år siden, men finner den ikke igjen.

Tips og ideer rundt dette mottas med takk, regner mer at flere enn meg har tenkt på dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skjært til ei passelig finerplate (husker ikke helt tykkelsen).

Hadde egentlig regnet med å måtte bytte ut plata hvert år da treverk trekker vann men den har jaggu holdt i mange år så langt.

Lett vekt, enkelt å borre hull i og litt fleksibiel så den ikke knekker så lett i sekken, pulken osv.

Og hva har du festet med?

Hm. Med plexiglass kan man vel til og med kanskje smelte spor til trefoten...

Siden ingen av dere nevner varmgang regner jeg med at det er et ikke-eksisterende problem?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pent!

Og borrelåsene fikk du tak i hvor? Jeg skjønner jeg kan lage selv, men om du fant ferdige som passet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nemlig.

Jeg har MSR Dragonfly. Den har jævlig kort stiv dum slange. En mulighet er jo å lime borrelåsene rett i plata med Superfix,

Evt å lage spor/hull gjennom plata til borrelåsene.

Denne brenneren har også "lukkede" bøylebein, så her må jeg finne på noe annet enn de løkkene av strips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp.

Det må jo ikke sitte klin fast heller. Tanken er egentlig bare at man skal kunne flytte på det med en hånd og at det ikke smelter ned i snøen, samt at det er noe tryggere om man fyrer litt i innerteltet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var ikke dum:)

Man kan jo og evt tre et malingspann e.l istedenfor den boksen over så har man beskyttelse i teltet, transportbeskyttelse, vindskjerm, og varmeveksler i ett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Extra Wide Pot Supports:

-Three wide pot supports hold larger (up to 9" maximum diameter) MSR® pots or fry pans for group cooking.

De beina skrår såvidt innover , 10" er nok mere riktig.

Gir deg et pekepinn ivertfall.

Var lettere å gjøre dette enn å gå ned i furtebua og måle på brenneren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker sikkert bra det. Tror jeg med utgangspunkt i den Mightylitesaken skal kunne lage noe lignende. Men ville nok ha bevart "hullet" i midten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Loddematta har sikkert sine fordeler, men jeg vil ha stivt underlag for brenneren. Har hatt full fyr i teltet en gang - fikk kastet ut brenneren og brenselsflasken som stod på en finerplate.

Jepp. Mitt poeng var ivertfall å kunne gjøre nettopp det. Altså hive det ut, og at hele poenget må være at blusset man opererer med oppfører seg som EN enhet. Å sette noe på en tallerken eller panne, som man skal bruke til andre ting kan jo være farligere enn om teltet brenner ned:)

Lurer t.o.m på om ikke et lite håndtak kunne være noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagde en prototype idag for å se hva som bør gjøres.

Men jeg tror ikke jeg gidder å utbedre særlig. Tror denne gjør jobben greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagde en prototype idag for å se hva som bør gjøres.

Men jeg tror ikke jeg gidder å utbedre særlig. Tror denne gjør jobben greit.

Den eneste jeg tenker på er å lime sånn antisklimatte man bruker under duker/tepper til stoppene til flaska.

De er litt sånn gummiaktige og vil fiksere flaska enda bedre. Fikk alt på Chlas, kom på ca 60,-

Er veldig åpen for forbedringstips.

Veide 250g , men her er det selvfølgelig muligheter for ytterligere letting.

post-3816-0-70962000-1359394514_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om stroppene blir varme. At flaska skal bli varm er jeg egentlig ikke så engstelig for.

Det følger med en vindskjerm også, så tror det skal gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.