Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Gaither GTX North Pole


jenseman

Anbefalte innlegg

Annonse

Men er fortsatt spent på hvordan de er, hadde vært kult om noen delte noen erfaringer

Hei :-)

Ordnet det.:-)

Sikkert veldig bra de der. Greia er at jeg vil ha dem med 75 mm 3.pin og det finner jeg ikke no sted :-)

Varg støvlene mine er blitt for små av en eller annen grunn, og derfor blir tærne uten blodsirkulasjon.

Så nå mailer jeg litt med Alfa og må muligvis prøve "lillebroren" som fåes med tre pin først og se om den kan være varm og ha plass nok til en ektra sokk. ??? Problemet er vel kanskje at det handler om plass oppover og ikke bare fremmover i støvelen. Og da er man kanskje like langt??

Takk for tipset så langt. Venter på svar fra Alfa i morgen. Spesialbestllinger kankje,?? North Pole med tre pin 75 mm :-) ??

Jenseman:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støvlene! Er knallfornøyd med dem, bruker dem flere ganger i uken i vintersesongen. Jobber på leirskole, og aktivitetene ute er ikke alltid like høy, så for meg som fryser fort, er disse midt i blinken. Har ullkartanker oppi i tillegg, så har da en størrelse større enn hva jeg vanligvis bruker. De kan virke noe store og klumpete å gå i uten ski, men de er ikke det. Synes også det er superpraktisk med de integrerte gamasjene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støvlene! Er knallfornøyd med dem, bruker dem flere ganger i uken i vintersesongen. Jobber på leirskole, og aktivitetene ute er ikke alltid like høy, så for meg som fryser fort, er disse midt i blinken. Har ullkartanker oppi i tillegg, så har da en størrelse større enn hva jeg vanligvis bruker. De kan virke noe store og klumpete å gå i uten ski, men de er ikke det. Synes også det er superpraktisk med de integrerte gamasjene.

i artiklen jeg postet ovenfor sa de at alfa north pole fortsatt hadde noen barnesykdommer noen ide hva han mener med det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Takk for innspill. Har fått kjøpt meg et par og gleder meg til en varm turopplevelse for beina.

Bruker str 46 men gikk opp til 47 pga ergonomiske såler som jeg bruker. Ser Kjempestore ut :-) men det er deilig og ha en stor plass til å bevege tærne.

Da jeg er 3 pin fan, ble det ikke North Pole utgaven som kun finnes i BC, men tror de varme nok de her.

Spent. :smile:

Jenseman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei :-)

 

Viste seg at det å gå opp i str ikke er "bare bare". Ergonomiske såler er vel og bra men lengden på støvlene blir jo for lang i allefall selv om sålene bygger oppover i støvelen. Jeg gikk opp 2 nr. Det ble for mye. Solgte de for ei uke siden og tapte kr:1.400;- Ja ja. Den som intet voger intet taper  :-) Tilbake til Varg jeg nå med annen type ergonomiske såler. 6 uker langs grensen med pulk i vinter og det gikk greit. Ikke vedig varmt men greit . Ikke bra å stå stille. Skulle gjerne ha sjekket Alfa i riktig str. Alt ble stress pga snarlig avreise på langturen. Fikk derfor ikke tid til ytterligerer testing. Varg er en komfortabel støvel men under eksreme forhold kunne det vært ok men ennå varmere støvel.

 

Jenseman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.