Gå til innhold
  • Bli medlem

Mountain House anbefalinger


virrma

Anbefalte innlegg

Jeg shopper i USA, og det er mye å spare på dry tech. I tillegg er det fristende med litt variasjon fra Realen. Det er lenge siden sist jeg spiste Mountain House, så jeg lurer på om det finnes noen gode tips på varianter jeg bør kjøpe eller unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fort gjort å gå på en smell om du har bestilt fra utlandet, både toll og moms vil påløpe.

Jeg har kjentfolk der borte akkurat nå,så de tar med for meg. Da bør det gå greit. Hvis ikke hadde det nok blitt litt ekstra, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipset fra meg er å styre unna maten fra Mountain House.

Jeg har ikke smakt noen som jeg syntes var gode og så er det i mange tilfeller nesten umulig å lage den til i posen. Jeg ender som regel opp med å koke den i en gryte på primusen. Spesielt retter med ris eller pasta.

Men så er jeg ikke verdens største fan av Real heller, og unngår stort sett retter med ris.

På turer på 2 - 4 dager så pleier jeg å ha med en del vanlig ferskmat, gjerne vakumpakket.

Det veier ikke så mye mer, men smaker ti ganger bedre.

Kjøtt, poteter og grønsaker kan kokes eller stekes på forhånd. Dette forlenger ofte holdbarheten og så veier det litt mindre.

Vakumpakking forlenger ofte holdbarheten enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smakt noen av de. Pasta med lasagnesaus er helt fin. Likte den best med litt mindre vann enn anbefalt. Ble lett litt vannete.

Så har jeg testet en dessert fra de. En eller annen "pudding" med bringerbær eller noe. Var veldig søt, litt rar søtsmak. Banan med sjokkis bakt på bålet er mye bedre.

Synes dog Real sine generelt er bedre enn MH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en del MH og foretrekker det uten tvil fremfor RT. Sistnevnte har en ubestemmelig bismak som går igjen i alle posene, fælt!

MH sin kyllingteriyaki og egg/bacon er mine favoritter, egg/bacon til frokost og kylling til middag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i MH rimeligst?

I tillegg kan jeg anbefale å ha med seg et par ekstra ting til å gjøre mange av disse tørrmat rettene mye bedre. Trikset er å ta med seg en liten boks matfløte (den grønne) og en bunt charlottløk. Den matfløten holder seg veldig mye bedre enn vanlig fløte og en liten skvett sammen med en finhakket løk gjør måltidet MYE bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte selv en drøss med MH fra Ebay. Kom på rundt 65kr per. porson m/frakt. Så det er en mulighet for å bestille derifra. Er bare å legge inn en stor ordre fra en selger som akkurat går under 200 NOK så blir frakta rimeligst og man slipper mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel 29 servings, altså rundt 10-12 poser i hver bøtte?

Ja ser ut til at det stemmer.

Classic Assortment Bucket Contains:

  • 2 Pouches - Beef Stroganoff with Noodles (53119)
  • 2 Pouches - Chicken Teriyaki with Rice (53124)
  • 2 Pouches - Beef Stew (53114)
  • 2 Pouches - Lasagna with Meat Sauce (53127)
  • 2 Pouches - Noodles & Chicken (53131)
  • 2 Pouches - Granola with Milk & Blueberries (53449)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.