Gå til innhold
  • Bli medlem

Bilde i annonse. Noen som vet hvor det er tatt?


newyorkrangers

Anbefalte innlegg

BILDE I ANNONSE. NOEN SOM VET HVOR DET ER TATT?

Det gjelder et bilde av et fjell jeg har sett i en annonse for La Sportiva. Annonsen har jeg sett mange ganger i diverse friluftsblader.

Jeg har sendt forespørsel til den norske importøren, men tenkte at jeg samtidlig skulle spørre dere fjellfanter på FF.

Jeg skulle selvsagt ha vedlagt et bilde, men jeg får prøve å forklare annonsen:

Annonsen er fra La Sportiva. Det er 5 stk fjellstøvler på høyre side i annonsen. Bildet er øverst på venstre side. Under bildet er overskriften "Glem fottøyet. Nyt turen!".

I bildet ser vi i forgrunnen 3 damer (mor + 2 døtre?) som går på noen stener over en liten dam. Fjellet i bakgrunnen er steinete og nesten uten vegetasjon.

Nede til venstre i annonsen er det bilde av en sokk.

Jeg lurer altså på om noen vet hvor dette bildet er tatt. Er det fra Norge? Hvilket fjellområde og fjell? Rondane? Jotunheimen?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan vel ikke være annet enn Rondane - tatt fra høyre side av bilveien til Spranget.

Kan vannet være Indretjønne?

Du har nok helt rett i at det bildet er fra Mysuseter mot Rondane, men det er ikke dette motivet som er beskrevet i første innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar. Judas: nei, jeg mener ikke det bildet du har i den linken. I bildet jeg snakker om så er fjellet i bakgrunnen mye nærmere. Jeg fikk svar fra den norske importen

og han var rimelig sikker på at bildet er fra Rondane. Kan bildet jeg mener være Rondholet og Rondholbekken sett vestfra og med nedre del av Vinjeronden mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

BILDE I ANNONSE. NOEN SOM VET HVOR DET ER TATT?

Det gjelder et bilde av et fjell jeg har sett i en annonse for La Sportiva. Annonsen har jeg sett mange ganger i diverse friluftsblader.

Jeg har sendt forespørsel til den norske importøren, men tenkte at jeg samtidlig skulle spørre dere fjellfanter på FF.

Jeg skulle selvsagt ha vedlagt et bilde, men jeg får prøve å forklare annonsen:

Annonsen er fra La Sportiva. Det er 5 stk fjellstøvler på høyre side i annonsen. Bildet er øverst på venstre side. Under bildet er overskriften "Glem fottøyet. Nyt turen!".

I bildet ser vi i forgrunnen 3 damer (mor + 2 døtre?) som går på noen stener over en liten dam. Fjellet i bakgrunnen er steinete og nesten uten vegetasjon.

Nede til venstre i annonsen er det bilde av en sokk.

Jeg lurer altså på om noen vet hvor dette bildet er tatt. Er det fra Norge? Hvilket fjellområde og fjell? Rondane? Jotunheimen?

Takker for svar.

Hei...bildet er tatt på Mysuseter på toppen av Tjønnbakken med Bergetjernet i forgrunnen. Man kunne sett , hadde det ikke vært for lave skyer, fra venstre: Storsmeden, Veslesmeden, Rondeslottet, Vinjeronden Storronden og Illmanhø. 

 

Redigert: Når jeg leser litt bedre her så ser jeg jo at det ikke er bildet i linken du lurer på...

Endret av Trond Stordal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.