Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna Besshø 40 L. Reparere eller kjøpe ny sekk, i så fall hvilken?


Tristein

Anbefalte innlegg

Min elskede Norrøna Besshø 40 L. sliter litt om dagen. Alt av elastisitet er borte, stoffet suger vann som en svamp, topplokkglidelåsen er ødelagt, det er to slitasjehull i bunnen og forrige helg røyk en hoftebeltespenne.

Siden Norrøna har sluttet å lage Besshø, så vurderer jeg å reparere sekken, men den er jo svært gammel og jeg lurer på om det vil lønne seg. Har noen erfaringer med å reparere så mye?

Det kunne jo også friste med en ny sekk. Har sett litt på Haglöfs Roc Rescue . Har noen erfaringer med den? Fant ikke noen når jeg søkte på forumet.

Ellers har jeg sett på Gregory Alpinisto 35 liter. Har sett noen her liker 50 literen, men det er jo litt forskjell på størrelsene.

Det geniale med Besshø var at den fungerte til alt. Jobb, skole, fjell, skog, bre, topptur osv.

Jeg liker muligheten til å kunne feste ting utenpå sekken og den må komprimeres. Vekt er ikke så viktig.

Synspunkter, folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Brigt.

Har notert meg den tidligere fordi jeg liker "the clean look" men siden den manglet kompresjonsreimer, så har jeg utelatt den. Men når jeg nå ser på detaljene, så blir den aktuell igjen :smile:

To spørsmål:

- Hva gjør du med snøspaden?

- Har du savnet kompresjonsreimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det følger med reimer som kan brukes til å komprimere sekken. Snøspaden kan lett festes utenpå sekken. Sekken er veldig fleksibel i bruk.

Lykke til med valget ditt. Det er mange gode sekker å velge mellom.

Brigt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.norrona.com/Products/0866-08/falketind-pack-45l

Selv synes jeg Norrøna Falketind 45 er en super sekk til dagsturer, toppturer og lette hytteturer. Meget behagleig bæresystem for meg. Kommer også i 35 liter.

-Veldig "rent" design.

-Veldig komprimerbar

-Alle stroppene kan rulles inn, slik at de ikke henger og dingler når du ikke har så mye i sekken.

-Klar for drikkesystem

-Stiv aluminiumsramme du kan trekke ut hvis du vil gå med mykere sekk.

-Meget praktisk glidelås i front.

-Helt super bærekomfort (synes jeg).

-Feste for isøks

-Mulighet til å feste ski

-Mulighet for å feste på ekstra ytterlomme

-Mulighet til å feste ting utenpå.

Den har ett stor hovedrom, rom på innsiden og utsiden av topplokket, og en liten lomme inni som du kan legge nøkler/mobil/lommebok inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.