Gå til innhold
  • Bli medlem

GoPro hero 3 (Hunde montasje)


Christoball

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg prøver å snike meg frem på nettet, for å lete etter en slags tutorial eller ferdig laget montasje-sele, til GoPro, for hunder.

Tenke dette kunne vært et artig prosjekt til årets skogsfugljakt.

Er det noen her som har noe erfaring med dette? (kanske tåpelig prosjekt)

Jeg vet at Contour kamera har denne løsningen for salg. (www.magasinet.no)

51490.jpg

PS.

Kjære moderator, tenkte denne posten kunne passet under jakt også. Så det blir en dobbeltpost. Slett gjerne en hvis det føles riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Hei. Nå har du vel hatt god tid til å teste halsbånd og filming. Hvordan syns du det fungerer?

 

På en hund med lange ører og full gallopp, så var ikke det halsbåndet noe for meg ;) Leter etter en form for vest med montasje på topp. Kan se for meg det er kult på jakt eller generell trening på fugl.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en hund med lange ører og full gallopp, så var ikke det halsbåndet noe for meg ;) Leter etter en form for vest med montasje på topp. Kan se for meg det er kult på jakt eller generell trening på fugl.

 

Eg tykte det funka ganske greitt sjølv om bikkja har lange øyrer. Men ein ryggmontert GoPro vil kanskje funke enda betre ja. Korleis er halsbandet i skog, med tanke på hekting i kvist og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bedre å ha det på ryggen ja. Med mindre man har en sånn hund som jeg hadde, som kunne sitte veldig lenge på ræva, da blir det mye filming av himmelen :P

Selen som er på Ruffwear Palisade kløven fikk jeg festet gopro til. Siden jeg ikke klarer redigere filmer så legger jeg bare ved et bilde, tatt av Bajas (Finsk Lapphund). Her er kameraet festet til kløven jeg nevnte over. Man kan bli litt sjøsyk av filmene, men det gjelder kanskje samme hvor kameraet er festet. Ble tidvis også mye hår og lite utsikt, men nå har jo finsk lapphund veldig mye pels så er ikke sikkert det er et problem på andre raser.

post-8184-0-06993400-1400691432_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg lagde min egen montasje, ved hjelp av selen vi brukte til ski, og fikk montert GoProen på brystet foran. Den satt ordentlig fast, men litt sjøsyk blir man av å se på videoen, samt at lange ører kommer litt i veien (har hatt en welsh spirnger spaniel). Jeg synes derimot det var veldig morsomt å se turen fra en annen synsvinkel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.