Gå til innhold
  • Bli medlem

Komprimering av pulverkaffe


Rune96568

Anbefalte innlegg

Annonse

Tror ikke komprimeringspotensialet er særlig stort. Men tipset blir jo å lage mindre granulater da, kjøre den i foodprsessor, eller kaffekvern med kniver også opp i ziplockpose. Husk at dette er veldig hydrofilt og blir det enda mer om du maler det, så du pakker tett.

...pulverkaffe fungerer bra som avføringsmiddel, så det er jo praktisk.

Selv tar jeg heller en tekopp enn en pulverkaffekopp. Smak og behag!

Men er du glad i god kaffe er ei lita presskanne gull verdt. Veier ingenting. Noen av småkjelene til MSR og Primus har egne presskannestempler man kan kjøpe.

Selv drasser jeg alltid på en gammel Bialettikanne. Jeg MÅ ha kaffefikset mitt. Ofte to og tre før det er interessant å gjøre noe som helst:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en del luft mellom kornene og knusing av kornene skulle vel gi mer kaffepulver i beholderen. Altså at korn tar større plass enn pulver. Til tur bruker jeg alltid å helle rett fra glasset og opp i en tom C-vitamin boks av plast, rister forsiktig slik at kornene pakker seg og etterfyller. Gjentar dette et par, tre ganger til det ikke er mulig å komprimere mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du knuser frysetørret kaffe, vil en teskje fort bli to. Men jeg har gjort det, og måtte prøve meg fram etter første koppen, den var i overkant sterk selv for meg. Men min konklusjon var at jeg tjente lite på det. Tømmer kaffen over på en liten plastflaske , som veier fint lite.

post-6314-0-95284000-1358601265_thumb.jp

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt pulverkaffe som er ferdig knust. Prøv nescafe sin expresso pulverkaffe. Litt sterkere enn den normale men bruk bare litt mindre pulver. Selv synes jeg den gir god kaffe, selv om jeg som mange foretrekker kokekaffe lagd på bål.

Men har brukt expresso varianten selv når jeg pakket ultralett og synes som sagt den var rimelig god.

Jeg er også blant de som må ha min kaffefix hver morgen, minst to, før jeg gjør noe som helst annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt pulverkaffe som er ferdig knust. Prøv nescafe sin expresso pulverkaffe. Litt sterkere enn den normale men bruk bare litt mindre pulver.

Helt enig! Den er mye bedre enn vanlig frysetørret kaffe. I tillegg kan man variere med å lage seg en espresso innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.