Gå til innhold
  • Bli medlem

(Telt, soveposer og liggeunderlag) - Modular sleep system


Anbefalte innlegg

Hva er nå dette?

Ja, det samme tenkte jeg, da jeg satt og bladde gjennom ebay etter alskens mulig rart.

Dette er ikke bare en sovepose, men et modulært sove system. Utviklet for de amerikanske styrkene.

Systemet skal takle alt av vær og vind en soldat kan bli utsatt for, derfor er det også bygd av flere elementer, så man legge til/legge igjen ettersom været man forventer.

Tilsammen er systemet bestående av 4 enheter.

-Svart kompresjonstrekk, dette er romslig og man slipper å sloss for å få ned posen når man er sliten og vil hjem...Det er også vannavisende.

-Vanntett,vindtett og pustende goretex bivybag. Bagen er camofarget oppå, og har en tøffere ensfarget bunn.

-Grønn sovepose. Dette er den tynne bagen, som er grei sommerbag. Produsenten opperer med tallene 0-10 Celcius.

-Svart sovepose. Den er tykkere en den grønne bagen, det er også en krage rundt brystet, som forhindrer kald trekk ned i posen. 0- -23 Celcius.

De tre posene festes sammen med sterke knapper, så her kan man sette sammen til det man trenger.

Nå som det er vinter bruker jeg Bivybag,grønn bag, og den svarte innerst.

Til høsten/vår kan man ha svart bag med bivybag.

Til sommer kan man ha grøn bag med bivybag, eller uten.

Når hele systemet er montert sammen skal det være bra ned til -40, i 4 timer.

Men være perfekt rundt -30, selv har jeg bare vært ute i -12 med bagen, og jeg var ekstremt komfortabel :smile:

Bivybagen er perfekt for å sove ute i, den er veldig slitesterk og har klaff over glidelåsen på siden, så ingen vind slipper inn.

Den isolerer også godt pga membranet, så man føler seg veldig godt beskyttet når man ligger inne i alle 3 bagene. Det er også godt og varmt.

Begge baggene er fylt med syntetisk isolasjonsmateriale.

Systemet er virkelig å anbefale til noen som leter etter et helårssystem som ikke koster skjorta.

Selv fikk jeg kjøpt det fra ebay og levert hjem for 1100 NOK, dette var fra et overskuddslager.

Har sett at U.S Cavalry selger dem for 2400, og dette er før frakt,toll etc.

Pass på hvis man handler fra ebay at det er nye produkt, i lufttett innpakning fra fabrikk.

Jeg vet egentlig hva mer jeg kan si om produktet, jeg svarer gjerne på spørsmål, så bare spør om det er noe dere lurer på.

--ArcticViking--

Click here to view the article

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.