Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til hovedsaklig vestlandsbruk


Mfoldoy

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en grei sovepose til bruk her på vestlandet. Blir sjelden kaldt, bare vått her borte :)

Fikk anbefalt denne til mitt bruk da det er mest vår, sommer og høst jeg fyker rundt i skog og fjell.

http://www.xxl.no/Root/Tur-og-villmarksliv/Bo-og-sove/Soveposer/Sovepose-Alta-Long-/p/1056028_1_Style

Billig var den og.

Passer denne dersom jeg skulle ønske en helgetur på vinteren og? Komfort temp: -10 grader ( Helsport norm)

Temp ligger rundt 0 til -10 om vinteren her. Tviler på at jeg/vi drar ut på noe mer enn slikt enda(rimelig nyfrelste fjellfolk)

Er det noen andre dere ville anbefalt? Gjerne til rundt samme pris. Vekt synes jeg er ganske viktig da vi enda er rimelig utrente :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier vestlandet, mener du lavtliggende natur eller høyere strøk? Alta posen vil fungere veldig bra både i lave og høytliggende strøk vår, sommer og høst. Det samme vil nok Isfjorden, men sent på høsten og tidlig vår blir nok denne litt kaldt om man er i høyden. Til vinterbruk ville jeg ikke anbefalt noen av disse posene til høyfjellsbruk. Skal du opp på vidda vinterstid er -10 på nettene veldig vanlig, enten det er i Sirdal, Røldal, Sauda eller Voss. Netter med høyere temperaturer på vinteren går Alta fint i teorien, men personlig ville jeg aldri dratt på telttur på ski med kun en -10 pose med meg. Går turen derimot i lavlandet på vinteren vil den holde fint på en vanlig våt vestlandsdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandet betyr hovedsaklig lavtliggende natur, men ønsker etterhvert å komme meg mer i høyden. Endte opp med en Ajungilak Tyin 5-sesong sovepose da det var kjekt tilbud på G-max :) Den har komf. temp på -15 og ekstremtemp på -33. Veier rundt 2,6(noe jeg ikke klager på) og bikkja kan bære diverse i kløven. Håper dette burde holde for mitt bruk inntil videre noen år :) Den dagen jeg beveger meg på kaldere områder så må det sikkert noe mer ekstremt enn dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.