Gå til innhold
  • Bli medlem

duejakt


Gjest

Anbefalte innlegg

heihei, skal på duejakt i år og da lurte jeg på noen små ting. noen som har noen "tegninger" til et gjømme sted som kan være lett å lage!

også er det noen som har forslag om lokkeduer? er fud lokkeduer bra? noen som har noen erfaringer??

takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste er at all hud er skjult. Både hender og ansikt må dekkes til. Jeg sitter ofte uten kamuflasjenett eller noe sånt, bortsett fra et myggnett over ansiktet. Plasserer meg gjerne under skjørtene på ei gran i jordekanten. Sitter musestille til duene stopper opp i luften for å slå seg ned på lokkeduene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter ikke lokkeduene midt ute på jordet. Og hvis fuglene er for langt unna, så skyter du ikke...! Skyt aldri med hagla over 25-30 meter. Hvis ikke viltet er innenfor den avstanden så skal det ikke løsnes skudd.

Det er veldig viktig å lære seg disse avstandene "utenat". Hvor langt unna er sikker skyteavstand? På duajekt kan man faktisk bestemme dette selv ved å legge lokkeduene i riktig avstand. Det ideelle er ca 20 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.